پلتفرم اختصاصی بازی هواوی با نام Game Center معرفی شد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا هواوی تصمیم دارد تا با ارائه‌ی انواع سرویس‌های اختصاصی، سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند را با وجود فشارهای خارجی، تا حدامکان حفظ کند.
تبلیغات

هواوی سرویس انتشار و توزیع بازی معرفی کرد تا در رقابت با دیگر شرکت‌های بزرگ دنیای گوشی‌های هوشمند، عقب نماند. سرویس جدید بازی که به‌نام HUAWEI GameCenter معرفی شد در ۳۳ کشور و منطقه‌ی جهان دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. پلتفرم GameCenter بیشتر تلاش می‌کند تا گروه‌های گیمری را در ساختاری شبیه به شبکه‌های اجتماعی درکنار هم گردآوری کند. محتوای باکیفیت و جوایز متعدد، از قابلیت‌های دیگر پلتفرم هستند که قطعا به جذب کاربران و گیمرهای جدید کمک می‌کنند. سرویس جدید هواوی اکنون برای مشتریان این شرکت در آسیا اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین، غرب آسیا، آفریقا و برخی مناطق دیگر دردسترس قرار دارند. کاربران می‌توانند GameCenter را از بازارچه‌ی اختصاصی اپلیکیشن هواوی موسوم به AppGallery دانلود کنند.

پلتفرم هواوی GameCenter، خدمات بازی را به‌صورت یکپارچه و در تجربه‌ای جدید به کاربران ارائه می‌کند. دو سرویس اصلی در پلتفرم بازی هواوی در نظر گرفته شده است تا درکنار یکدیگر، تجربه‌ای بهتر را برای گیمرهای موبایل رقم بزنند. بخش سرویس‌های محتوایی و بخش خدمات رفاهی کاربر، به‌صورت یکپارچه در پلتفرم هواوی دردسترس قرار می‌گیرد.

کاربران GameCenter می‌توانند ازطریق پلتفرم، به بازی‌های پیش‌خریدی و بازی‌های جدید و محبوب دسترسی پیدا کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از پکیج‌های بازی آنلاین اختصاصی بهره‌مند شوند. پکیج‌ها به‌نوعی مجموعه‌ای از هدایا و بسته‌های ارتقای پروفایل هستند که در جریان بازی‌ به کاربر پیشنهاد می‌شوند. با استفاده از آن‌ها می‌توان از مزیت‌های متنوع همچون تخفیف و ارتقای پروفایل و موارد دیگر، بهره‌مند شد. هواوی ادعا می‌کند توسعه‌دهنده‌های بازی هم از پلتفرم جدید این شرکت بهره‌مند می‌شوند. آن‌ها به مجموعه‌ای بزرگ‌تر از مصرف‌کننده‌ها دسترسی پیدا می‌کنند که شامل بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر بین‌المللی هواوی می‌شود.

درحال‌حاضر بیش از ۱/۶ میلیون توسعه‌دهنده در سرویس HMS هواوی (Huawei Mobile Services) فعالیت می‌کنند. آن‌ها محصولات اختصاصی توسعه می‌دهند که از ترکیبی از قابلیت‌های هواوی بهره‌برداری می‌کنند. شرکت چینی از عبارت Chipset-Device-Cloud برای ترکیب قابلیت‌های خود استفاده می‌کند تا جامع بودن پلتفرم‌ها و ابزارهای قابل ارائه را نشان دهد. آن‌ها همچنین می‌گویند که توسعه‌دهنده‌ها با بهره‌مندی از قابلیت‌های اکوسیستمی که حول HMS شکل گرفته است، امکان دسترسی به مجموعه‌ای بزرگ‌تر از طرفداران بازی را دارند که درکنار شبکه‌ی توزیع جهانی GameCenter، امکانات خوبی را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت. هواوی در پلتفرم جدید بازی با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی همچون Lilith Games, IGG, Gameloft, Forshow و بسیاری دیگر همکاری می‌کند.

هواوی می‌گوید نسخه‌های بعدی GameCenter با قابلیت‌های متنوعی همچون شبکه‌ی اجتماعی مخصوص بازی در داخل پلتفرم عرضه می‌شود. درواقع هدف نهایی چینی‌ها از عرضه‌ی GameCenter نیز همین است. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا با ساختن شبکه‌ای متمرکز بر بازی‌های موبایلی، طرفداران وفادارتری را برای پلتفرم خود جذب کنند تا شاید در آینده گزینه‌های بیشتری (شاید استریم بازی) را هم به آن‌ها ارائه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات