ازطریق این بازی، انگشت خود را روی صفحه گوشی نگه دارید و برنده ۲۵ هزار دلار شوید

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
یکی از یوتیوبرهای معروف با نام مستربیست به‌زودی چالشی ساده راه‌اندازی می‌کند که ازطریق آن می‌توانید شانس خود را برای بردن حداکثر ۲۵٬۰۰۰ دلار پول امتحان کنید.
تبلیغات

جیمی دونالدسون ملقب‌به مستربیست (MrBeast) یکی از نام‌آشناترین یوتیوبرهای دنیا است که ویدئوهایش میلیون‌ها بار دیده می‌شوند و ازطریق انجام چالش‌هایی سرگرم‌کننده برای دادن مبالغ زیاد به بقیه، توانسته است بیننده‌های زیادی را به‌سمت کانال خود بکشاند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، مستربیست قصد دارد همچنان به برگزاری چالش‌هایی برای دادن پول به بقیه ادامه دهد. براساس اعلام رسمی، جیمی دونالدسون قصد دارد جدیدترین بازی‌اش را به‌صورت عمومی دردسترس همه قرار دهد تا کاربران شانس خود را برای برنده‌شدن پول امتحان کنند.

در همین راستا مستربیست در همکاری با شرکتی با نام MSCHF پروژه‌ای تحت عنوان «انگشت روی اپلیکیشن» (Finger on the App) طراحی کرده‌ است. Finger on the App یک بازی چندنفره‌ی آنلاین است که تنها یک بار امکان تجربه‌اش وجود دارد و برای کار کردن با آن کار سختی در پیش ندارید.

فلسفه‌ی کلی بازی بدین صورت است: آخرین نفری که انگشت خود را از روی صفحه‌نمایش گوشی بردارد جایزه‌ای به‌ارزش حداکثر ۲۵٬۰۰۰ دلار دریافت می‌کند. نکته‌ی مهم این است که جایزه‌ی تعیین‌شده برای Finger on the App نوسان زیادی دارد و لزوما ۲۵٬۰۰۰ دلار نیست. کاربرانِ دیگر باید مبلغ نهایی جایزه را تعیین کنند، این یعنی امکان دارد جایهز‌ی نهایی بین ۱٬۰۰۰ تا ۲۵٬۰۰۰ دلار باشد. مستربیست می‌گوید بازی Finger on the App روز سی‌ام ژوئن ۲۰۲۰ (۱۰ تیر ۱۳۹۹) ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران، آغاز می‌شود.

انگشت روی آیفون 11 پرو در اپلیکیشن Finger on the App

آن‌طور که مستربیست اعلام می‌کند، Finger on the App می‌تواند به‌صورت هم‌زمان میلیون‌ها بازیکن را در خود جای دهد و آن‌ها را مدیریت کند. همین موضوع باعث شده است طی ساعات اخیر در شبکه‌های اجتماعی برخی نگرانی‌ها به‌وجود بیاید. دونالدسون، تیم او و البته اعضای MSCHF تلاش زیادی کرده‌اند تا مطمئن شوند که کسی برای تجربه‌ی بازی Finger on the App تقلب نمی‌کند. درواقع از همان لحظات نخست اعلام ایده‌ی پشت Finger on the App شماری از کاربران گفتند که مردم ممکن است انگشت خود را با چسب روی صفحه‌نمایش بسچبانند و منتظر برنده شدن بمانند.

به‌همین دلیل مستربیست اپلیکیشن را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که باید به‌شکل گاه‌و‌بی‌گاه انگشت خود را روی صفحه در مسیرهایی خاص حرکت دهید. مستربیست مخاطبان زیادی دارد، بنابراین قطعا میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای شرکت در این چالش و برنده شدن پول اعلام آمادگی می‌کنند.

دونالدسون با علم به این موضوع می‌گوید که بخش عظیمی از تجربه‌ی بازی از کنترل او خارج می‌شود. مستربیست می‌گوید دقیقا به‌همین دلیل است که هیجان زیادی برای چالش Finger on the App دارد. مستربیست در این رابطه اظهار می‌کند: «به‌نظر من زیبایی بازی این است که ما واقعا کنترلی روی آن نداریم. خود بازی به افرادی که در حال تجربه‌ی آن و منتظر دیدن برنده‌ی نهایی هستند بستگی دارد. من معتقدم تمرکز اصلی‌مان روی این موضوع بود که بازی را عادلانه نگه داریم». 

مستربیست تنها یکی از یوتیوبرهایی است که ازطریق دادن پول به بقیه و انجام کارهای خیرخواهانه توانسته است مخاطبان زیادی را به‌سمت خود بکشاند. تاکنون یوتیوبرهای زیادی در ویدئوهای خود چیزهایی مثل خانه، خودرو، مک ‌بوک، آیفون و البته پول نقد را به بقیه داده‌اند و همین ویدئوها در پلتفرم یوتیوب بارها و بارها مشاهده شده‌اند. بااین‌حال فراموش نکنید دونالدسون کسی بود که بیشتر از همه در این زمینه فعالیت کرد و ترند اصلی را به‌سمت جلو برد.

سه اسکرین شات از اپلیکیشن Finger on the App مستربیست

مستربیست به‌مدت چند سال محتوای گیمینگ تولید می‌کرد و از این طریق نتوانست به موفقیت چندان زیادی دست پیدا کند، در همین راستا او در سال ۲۰۱۷ ویدئویی تولید و روی یوتیوب منتشر کرد و در ویدئوی موردبحث مبلغ ۱۰٬۰۰۰ دلار را به فردی بی‌خانمان، اعطا کرد. در آن زمان دونالدسون مبلغ ۱۰٬۰۰۰ دلار یادشده را به‌عنوان بخشی از یک قرارداد تجاری دریافت کرده بود و تصمیم گرفت که آن را برای اهداف خیرخواهانه خرج کند.

به‌دنبال ویدئوی یادشده در سال ۲۰۱۷، کانال مستربیست به‌شکل ویژه در همین زمینه به فعالیت ادامه داد و شمار مشترکان آن به‌شدت زیاد شدند. برای مثال در یکی از ویدئوها دونالدسون ۱۰۰٬۰۰۰ دلار به مادرش اعطا کرد، در ویدئویی دیگر از خرید خانه برای دوستش خبر داد،‌ همچنین فروشگاه‌هایی چند روزه راه‌اندازی کرد که مردم در آن می‌توانستند اجناس گران‌قیمت را با قیمت پایین تهیه کنند. مستربیست حتی در یکی از ویدئوهایش برای کسانی که به خرید خودرو علاقه داشتند، به انتخاب خودشان خوردو تهیه کرد.

البته مستربیست محتواهای متنوع دیگری نیز تولید کرده که هر یک از آن‌ها میلیون‌ها بار دیده شده‌اند. مستربیست تاکنون توانسته ازطریق امضای قرارداد با برندهای مختلف،‌ رابطه‌ای برد-برد تشکیل دهد که در آن هم کانال او هم برند موردبحث سود می‌برند. همین موضوع امضای قرارداد بین مستربیست و MSCHF را نیز توجیه می‌کند. قرارداد بین این دو، تنها برای Finger on the App امضا شده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات