همکاری Ouya با OnLive برای ارائه سرویس بازی زنده ابری روی کنسول اندرویدی خود

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
کنسول بازی مبتنی بر اندروید در آینده‌ای نه چندان دور برای رقابت با Xbox مایکروسافت، PlayStation سونی و Wii نینتندو از راه می‌رسد.
تبلیغات

تیم اویا اعلام کرده که با OnLive توافق کرده تا در ارائه سرویس بازی زنده روی فضای ابری شراکت کند. احتمالا در آینده خبر از همکاری با سرویس‌ها و کمپانی‌های دیگر نیز خواهیم شنید. اما سوال این است که این شراکت مفید خواهد بود یا مضر؟! در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آخرین باری که خبری از تیم Ouya شنیدیم آن بود که اویا تصمیم گرفته‌ که شراکت‌های بیشتری در زمینه کنسول بازی اندرویدی داشته باشد تا بتواند سرمایه خود را افزایش دهد و حالا اولین همکار آنها اعلام شده است. اویا با OnLive شریک می‌شود تا سرویس Game Streaming یا همان بازی زنده روی فضای ابری را به کنسول خود اضافه کند. این همکاری در مجموع به نظر خیلی خوش یمن خواهد بود اما چند خطر بزرگ نیز در این راه وجود دارد.

همکاری میان اویا و آن‌لایو منجر به این خواهد شد که بتوان بازی‌های با کیفیت بالاتر را روی  این سیستم بازی کرد، بدون آن که ضرورتا نیازی به به‌روز‌رسانی سخت‌افزار کنسول داشته باشیم. آن‌لایو هم اکنون امکان بازی زنده ابری برخی از بازی‌های درجه یک را روی PC فراهم کرده است. با این حال متاسفانه موضوع این است که هنوز تعداد مخاطبین شبکه آن‌لایو به میزان کافی نیست. اگر این دو کمپانی بتوانند نیروی بازاریابی خود را پیوند دهند و احتمالا به یکدیگر کمک کنند و پشت هم باشند، این شراکت می‌تواند مفید و در پیشرفت هر دو محصول موثر باشد. البته به همین سادگی نیز ممکن است اویا به کنسول کم طرفداری تبدیل شود که می‌تواند سرویس کم‌ طرفداری را اجرا کند!

بخشی از مساله نیز آن است که OnLive فقط در ایالات متحده و بریتانیا خدمات خود را ارائه می‌دهد و مهم‌تر از آن، فقط کاربرانی که به اینترنت خیلی پرسرعت دسترسی دارند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. همین موضوع نیز پتانسیل کاربران بیشتر این سرویس در آینده را پایین آورده است، به خصوص در آمریکا که بخش بزرگی از کشور هنوز گزینه‌های مناسبی برای اینترنت باند پهن پرسرعت در دسترس ندارند.

با تمام این اوصاف، این همکاری می‌تواند برای هر دو کمپانی بسیار خوب باشد. این اتفاق کتابخانه بازی‌های اویا را از آنچه که هم‌اکنون در Play Store گوگل موجود است (با فرض آن که این دستگاه با گواهی گوگل تولید شود) فراتر برده و امکان حضور بازی‌های درجه یکی چون Civilization V، Darksiders II و بسیاری بازی‌های دیگر را روی این کنسول فراهم می‌کند. از آن بهتر این که آن‌لایو برای بیشتر بازی‌ها امکان بازی دموی ۳۰ دقیقه‌ای رایگان دارد.

اگر اویا در آینده شراکت‌های خود را گسترش دهد و مثلا همکاری با Best Buy را اعلام کند، می‌تواند مشتریان بیشتری را اغوا کند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این اتفاق شما را برای خرید اویا در آینده اغوا خواهد کرد؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات