کنسول بازی ۹۹ دلاری Ouya قصد دارد معادلات جاری صنعت بازی را بر هم زند

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که در صنعت بازی امکان ورود جدی کمپانی دیگری بسیار دور از انتظار می‌سد و سه کمپانی مایکروسافت و سونی و نینتندو با کنسول‌های خود بازار را قبضه کرده‌اند اما اویا قصد دارد با کنسول باز خود و با سیاست‌های غیر انحصاری و آزادتر وارد رقابت شده و معادلات را بر هم بریزد. این کنسول بازی که سرمایه‌گذاری بزرگی نیز برروی آن شده مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

کنسول بازی اویا به تازگی معرفی شده و رقابتی را با هدف افزایش بیش از ۹۵۰٫۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری آغاز نموده تا اولین نمونه‌های خود را با قیمت اندک ۹۹ دلار وارد بازار نماید.

در حالی که هدف رقابت این کنسول محدوده دستگاه‌های با کیفیت و قدرتمند است، اما سیاست افزایش سرمایه‌گذاری فقط به کنسول اویا مربوط نمی‌شود. بسیاری از پروژه‌های دیگر این کمپانی نیز هم اکنون در روند رو به رشد خود قرار دارند و این تیم یا تا کنون سرمایه‌گذاری روی آنها را افزایش داده و یا در حال افزایش سرمایه گذاری است. برای مثال، تیر و کمان که یکی از لوازم جانبی بازی است تنها چند روز دیگر به هدف ۱۰۰۰۰۰ دلاری خود می‌رسد.

150-DPI-console1-520x245

اویا به خاطر جاه‌طلبی‌های خود از بقیه رقبا مستثنی است. این کمپانی موج بزرگی را در دنیای بازی به راه انداخته است. سند این حرف نیز آن است که این تیم مشاوران مهمی چون اد فریز، یکی از اعضای تیم سه نفره اصلی Xbox را در اختیار دارد.

اولین موردی که با مشاهده اویا توجه‌تان را جلب می‌کند طراحی خیره‌کننده آن است. این طراحی کار ایوس بهار است، که مسئول دستبند‌های سلامتی Jawnone نیز بوده و همچنین سابقه همکاری با بارنز اند نوبل را روی کتابخوان الکترونیک دارد. اویا علاوه بر کنسول بازی، شامل یک کنترلر بسیار خوب نیز می‌باشد که هم دکمه و هم تاچپد دارد.

1controllercropped2-520x433

اویا قصد دارد تا دنیای بازی را از موبایل به اتاق بازگرداند و وضعیت کنونی که کنسول‌ها باید کاملا بسته و انحصاری باشند را به چالش بکشد. اویا قصد دارد تا با ارائه آنچه که این تیم آن را اولین کنسول باز توصیف می‌کند، نرم‌افزاری مثل اندروید را وارد دنیای کنسول نماید.

با وجود آن که این پلتفرم روی اندروید ساخته می‌شود، اما فروشگاه مخصوص خود را خواهد داشت و یک تفاوت اساسی نیز با رقبا دارد: به گفته تیم اویا همه بازی‌ها برای آن که آزمایش شوند رایگان هستند؛ حداقل تا حدودی اینگونه خواهند بود. به علاوه، توسعه دهندگان برای استفاده از پلتفرم، آن طور که خودشان می‌خواهند آزاد خواهند بود و بازی‌ها را هر طور که خود صلاح می‌دانند قیمت‌گذاری می‌کنند.

نظر شما در مورد کنسول بازی Ouya چیست؟ آیا می‌تواند با رقبای قدرتمندی همچون ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات