پهپاد پستچی DJI در بازارهای جهانی عرضه می‌شود

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
پهپاد DJI FlyCart30
پهپاد جدید DJI FlyCart 30 با قابلیت‌های جدید برای حمل‌ونقل محموله‌های حداکثر ۴۰ کیلویی در شرایط مختلف جوی رونمایی شد.
تبلیغات

شرکت DJI امروز در اطلاعیه رسمی خود، از عرضه جهانی پهپاد DJI FlyCart 30 خبر داد. شرکت چینی ادعا می‌کند این پهپاد پستچی با ظرفیت بار تا ۴۰ کیلوگرم، برد عملیاتی تا ۱۶ کیلومتر، قابلیت اطمینان فراوان و ویژگی‌های هوشمند، بر مشکلات حمل‌ونقل سنتی غلبه می‌کند.

پهپاد FlyCart 30 با هدف حمل‌ونقل کوهستانی و حمل‌ونقل دریایی یا حمل‌ونقل برای نجات اضطراری طراحی شده است تا با کارایی و انعطاف بیشتری از پس حمل بار در چنین شرایطی برآید.

پهپاد DJI FC30 روی دره ای سبز درحال حمل بار

پهپاد FC30 پیکربندی هم‌محور (کواکسیال) چهارمحوره، هشت‌پره، چند روتور با ملخ‌های فیبرکربنی دارد که دستیابی به حداکثر سرعت پرواز ۲۰ متربرثانیه را ممکن می‌کنند. البته این سرعت در حالت بارگیری کامل و دو باتری، در محیطی بدون باد در سطح دریا اندازه‌گیری شده است. در پیکربندی دو باتری توانایی حمل محموله ۳۰ کیلوگرمی را در مسیر ۱۶ کیلومتری دارد.

این رکورد در محیطی بدون باد هم‌سطح دریا با سرعت ثابت ۱۵ متربرثانیه به‌دست آمده و مسیر تا جایی که باتری به صفر درصد برسد، ادامه داده شده است. حجم بار در حالت تک‌باتری برای مسیر ۸ کیلومتری می‌تواند تا ۴۰ کیلوگرم افزایش یابد.

ساختار پهپاد DJI FlyCart30
کنترلر پهپاد DJI FlyCart30

گیربکس DJI O3 ارتباط پایداری بین پهپاد و کنترل‌کننده‌های از راه‌ دور تا فاصله ۲۰ کیلومتر برقرار می‌کند. این مسافت طبق گفته‌ی DJI با انطباق FCC در محیطی بدون مانع با تداخل کم اندازه‌گیری شده است. با‌این‌حال، این پهپاد با پشتیبانی از حالت دو اپراتور اجازه می‌دهد تا کنترل بین دو خلبان در مکان‌های مختلف با یک کلیک منتقل شود.

پهپاد FC30 گواهی IP55 را دارد و می‌تواند در دماهای بین ۲۰ تا ۴۵ درجه کار کند. همچنین، در بادهایی با حداکثر سرعت ۱۲ متربرثانیه نیز امکان برخاستن و فرود دارد. ملخ‌های استاندارد پهپاد برای ارتفاع بین ۰ تا ۶۰۰۰ متر بهینه شده‌اند و پرواز تا ارتفاع ۳۰۰۰ متر را با محموله‌ای ۳۰ کیلوگرمی پشتیبانی می‌کنند. باتری‌های پهپاد با قابلیت خود‌گرم‌کنندگی برای حفظ عملکرد بهینه در دماهای پایین به‌کمک پهپاد می‌آیند.

کنترلر پهپاد  DJI FlyCart30 در حالت روشن

شرکت DJI می‌گوید پهپاد قبل‌ از برخاستن برای امنیت بیشتر، مسیر پرواز را براساس شرایط محیطی ارزیابی می‌کند و ازطریق اعلان سمعی و بصری و تأخیر در راه‌اندازی ملخ ایمنی را قبل‌ از برخاستن بررسی می‌کند. وجود دوربین، رادار دوگانه و سیستم‌های دوچشمی سنجش موانع در شرایط مختلف جوی و در روز و شب دیگر ویژگی‌های آن به‌حساب می‌آیند.

گیرنده سیگنال ADS-B برای هشدار به سایر هواپیماهای اطراف در مواقع اضطراری تعبیه شده است. همچنین با وجود چتر نجات یکپارچه می‌تواند فرود پایداری داشته باشد و از محموله مراقبت کند.

برای حمل پهپاد در وسایل نقلیه به فضای زیادی نیاز نیست و می‌توان با جمع‌کردن آن فضای اشغالی را کاهش داد. در حالت بارگیری نیز محموله در محفظه‌ای ۷۰ لیتری قرار می‌گیرد که با کمک حسگر وزن و مرکز ثقل تعادل و ایمنی حرکت پهپاد را مدیریت کنید.

برای تحویل بار در مناطقی که فرود غیرممکن است، باید از وینچ کمک گرفت که سیستم آن شمال کابل ۲۰ متری است که به‌صورت دستی یا خودکار با سرعت ۰٫۸ متربرثانیه جمع می‌شود و حداکثر ۴۰ کیلوگرم بار را تحمل می‌کند.

قابلیت AR Projection با نمایش نقطه فرود پیش‌بینی‌شده برای محموله به قرارگیری دقیق کالاها کمک می‌کند. این ویژگی نیز به‌ادعای DJI امکان تنظیم ارتفاع هوشمند و کاهش نوسان به‌صورت خودکار را فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات