با انواع بند اپل واچ آشنا شوید؛‌ کدام برای شما مناسب است؟

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra با بند سبز در دست
اپل چندین مدل بند مختلف برای ساعت‌های هوشمند خود عرضه می‌کند که کاربران می‌توانند براساس نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنند.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که اپل بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار را تولید می‌کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اپل واچ این است که می‌توانید به راحتی بندهای آن را بنا به استایل و سلیقه‌ی خود تغییر دهید. ساعت‌های معمولی این امکان را به شما نمی‌دهند زیرا بند آن‌ها با میله‌های فنری ظریف و کوچک متصل شده و تعویض آن‌ها کار دشواری به نظر می‌رسد.

درواقع می‌توان گفت یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که اپل هنگام عرضه ساعت‌های هوشمند خود در سال ۲۰۱۵ انجام داد، قرار دادن همین ویژگی در طراحی اپل واچ بود. درضمن، این مسئله به قیمت ساعت هوشمند ارتباطی ندارد.

کاربران ساعت هوشمند اپل نه تنها قادر به ست کردن آن با لباس‌های خود هستند، بلکه حتی می‌توانند با توجه به فعالیت خود از میان بندهای مختلف هر کدام که دوست دارند را انتخاب کنند. فرقی نمی‌کند به دنبال بند ضدآب برای شنا باشید یا گزینه‌ای شیک‌تر برای قرار کاری؛ زیرا کوپرتینویی‌ها موارد متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

تا به امروز، اپل بیش از ۷۰۰ بند در بیش از ده‌ها سبک مختلف عرضه کرده است. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر برای ساعت اپل خود بند بخرید.

سازگاری بند اپل واچ

پیش از هر چیز باید درباره‌ی سازگاری بندها با انواع ساعت هوشمند صحبت کنیم. در طول سال‌ها اندازه مدل‌های مختلف اپل واچ دست‌خوش تغییر شده است. از اولین مدل‌ها در اندازه‌های ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری گرفته تا نسخه‌های اولترا که ۴۹ میلی‌متری هستند.

اپل می‌گوید «شما می‌‎توانید اکثر بندها را با هرکدام از ساعت‌های اپل واچ سری ۳ به بعد، که اندازه فریم یکسانی دارند استفاده کنید.» این یعنی بندی که برای اپل واچ ۴۱ میلی‌متری است با مدل‌های ۴۰ یا ۴۲ میلی‌متری نیز مطابقت خواهد داشت و بند مدل ۴۵ میلی‌متری با مدل‌های ۴۲، ۴۴ و ۴۹ میلی‌متری کار می‌کند.

درحال‌حاضر، بندهای اپل‌ واچ با سه متریال مختلف ساخته می‌شود: لاستیک، پارچه و فولاد ضدزنگ. درضمن، باید به این نکته اشاره کرد که با معرفی اپل واچ سری ۹، شرکت مذکور فروش بندهای چرمی تولیدشده توسط خود و هرمس را متوقف کرد.

انواع بند اپل واچ و تفاوت آنها با هم

حال که درباره سازگاری بندهای اپل واچ و متریال به‌کاررفته در ساخت آن‌ها اطلاع به دست آوردیم، سراغ انواع آن‌ها و تفاوتشان با یکدیگر می‌رویم.

بند اسپرت

بند اسپرت اپل واچ در سه رنگ مختلف کنار یکدیگر

بند اسپرت را می‌توان به‌عنوان مدل پیش‌فرض اپل واچ در نظر گرفت. مدل مذکور یکی از اولین مواردی بود که شرکت عرضه کرد و تاکنون ۱۳۰ طرح و رنگ مختلف از آن به فروش رفته است. اپل آن را از فلورولاستومر راحت تولید کرده تا هنگام عرق کردن به سطح پوست کاربر نچسبد.

بندهای اسپرت برای ورزش کردن، شنا کردن و به‌طور کلی فعالیت جسمی، ایده‌آل هستند. قیمت‌ آن‌ها نیز به نسبت بعضی از مدل‌ها مناسب‌تر است و شما می‌توانید چند عدد در رنگ‌های مختلف را خریداری کنید.

بندهای اسپرت در سایزهای S/M و M/L برای هر فریم ساعت (۴۱ و ۴۵ میلی‌متری) عرضه می‌شود.

بند سولو لوپ

بند Solo Loop اپل واچ به رنگ قرمز

اپل در پاییز ۲۰۲۰ دو نسخه liquid silicone rubber و Braided سولو لوپ را عرضه کرد. گزینه دوم از نخ‌های بازیافتی دارای خاصیت کشسانی ساخته شده است. باید به این نکته توجه داشته باشید، این مدل بند هیچ بخشی برای تنظیم اندازه ندارد، در نتیجه باید حتما سایز درستی را بخرید. در غیر این‌ صورت، گویی کش لاستیکی محکمی را دور دست خود بسته‌اید.

اپل می‌گوید که این بندها می‌توانند در حین پوشیدن و درآوردن کشیده شوند. اما عده‌ای از کاربران، ادعا می‌کنند که پس از مدتی استفاده از Braided Solo Loop، دیگر قادر به پوشیدن آن نیستند زیرا زیادی کشیده و بزرگ شده است.

مدل‌های ۴۱ میلی‌متری در سایزهای ۱ تا ۹ و مدل‌های ۴۵ میلی‌متری در سایزهای ۱ تا ۱۲ ارائه می‌شوند. برای خرید آن حتماً به اندازه مچ دست خود توجه کنید.

بند اسپرت لوپ

بند Sport Loop اپل واچ به رنگ قرمز

اسپرت لوپ، بندی سبک از جنس نایلون است که می‌توان به راحتی آن را روی دست تنظیم کرد. مدل مذکور بی‌نهایت قابل تنظیم بوده و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. حتماً به این نکته توجه کنید که اسپرت لوپ آب را جذب می‌کند، بنابراین شاید برای شنا ایده‌آل نباشد و بعد از تمرین به شستشوی خوبی نیاز دارد.

مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری به‌ترتیب برای مچ‌های ۱۳۰ تا ۲۰۰ و ۱۴۵ تا ۲۲۰ میلی‌‌متری هستند. درضمن، اسپرت لوپ سبک‌ترین بند اپل واچ است. پس اگر وزن ساعت برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم به مدل‌های آن نگاهی بیندازید.

بند اسپرت و اسپرت لوپ نایک

چندین مدل از بندهای نایک اپل واچ در کنار یکدیگر

اپل بندهای ورزشی نایک را از سال ۲۰۱۶ و اسپرت لوپ را از سال ۲۰۱۸ به فروش می‌رساند. درواقع، Nike Sport Loop همان مدل معمولی است با این تفاوت که حفره‌هایی روی آن قرار گرفته‌اند. اپل مواد بازیافتی را از سپتامبر ۲۰۲۳ برای ساخت این مدل‌ها اضافه کرده، بنابراین هر کدام منحصر به فرد خواهد بود.

این مدل‌ها دقیقا مانند مدل‌های ساده با اپل‌ واچ‌ها سازگار می‌شود. چند سالی بود که اپل ساعت هوشمند نایک را با واچ‌فیس‌ها و بندهای خاص می‌فروخت، اما اکنون بندها را جداگانه می‌فروشد و فیس‌ها برای همه‌ی مدل‌ها موجود است.

بند فاین‌وون

سه رنگ از بند finewoven اپل واچ

اپل در هنگام حذف بندهای چرمی از خط تولید خود، متریال جدیدی به نام FineWoven را توسعه داد که اکنون در دو مدل موجود است.

اولی بند مغناطیسی دوتکه Magnetic Link است که با پوشیدن ساعت بسته می‌شود. اگرچه کمی سنگین است، به راحتی می‌توان آن را تنظیم کرد. این بند برای ساعت‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری در اندازه های S/M و M/L به فروش می‌رسد.

Modern Buckle نسخه فاین‌وون بندهای اورجینالی هستند که قبلاً با چرم ساخته می‌شدند. این بند فقط برای مدل‌های کوچک‌تر ساعت هوشمند (۳۸، ۴۰ و ۴۱ میلی‌متر) مناسب است و در سه اندازه (مچ ۱۳۵ تا ۱۵۰ میلی‌متر، ۱۴۵ تا ۱۶۵ میلی‌متر و ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلی متر) عرضه ‌می‌شود.

بند Modern Buckle، با یک پین و پنج سوراخ در زیر سگک، کمی قابل تنظیم است؛ اما احتمالاً باید قبل از خرید، آن را در فروشگاه اپل بررسی کنید تا اندازه مناسب را بخرید.

بندهای فولاد ضدزنگ

سه رنگ از بند فولاد ضدزنگ اپل واچ

یکی دیگر از بندهای اورجینال،‌ Milanese Loop است که از گیره مغناطیسی استفاده می‌کند و به راحتی با اندازه مچ دستی تنظیم می‌شود. مدل ۴۱ میلی‌متری برای مچ‌های ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر و مدل ۴۵ میلی‌متری برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر مناسب است.

از سوی دیگر، Link Bracelet بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین بندی است که اپل می‌سازد. این محصول در دو رنگ نقره‌ای و مشکی فضایی (گران‌ترین رنگ) به فروش می‌رسد.

مدل Link Bracelet برای ساعت‌های ۳۸ میلی‌متری (مچ‌های ۱۳۵ الی ۱۹۵ میلی‌متری) و ۴۲ میلی‌متری (مچ‌های ۱۵۰ الی ۱۹۵ میلی‌متری) موجود است، همچنین اپل به شما امکان می‌دهد با خرید قطعه‌های اضافی و اضافه کردنشان به بند ساعت، آن را برای مچ‌های بزرگ‌تر نیز استفاده کنید.

بندهای اپل واچ اولترا

سه مدل از بندهای اپل واچ اولترا در کنار یکدیگر

با عرضه اپل واچ اولترا، در پاییز ۲۰۲۲، اپل فروش سه نوع جدید از بندهای طراحی‌شده‌ برای این مدل‌ها را آغاز کرد. اگرچه اپل واچ اولترا دارای فریم ۴۹ میلی‌متری است، اما این بندها با ساعت‌های ۴۴ و ۴۵ میلی‌متری هم سازگار هستند.

اولی بند Alpine Loop است که کمی کشسانی داشته و از قلاب تیتانیومی برای تغییر اندازه استفاده می‌کند. می‌توان آن را یکی از گزینه‌های بسیار سبک دانست که در اندازه‌های کوچک (۱۳۰ الی ۱۶۰ میلی‌متر)، متوسط (۱۴۵ الی ۱۹۰ میلی‌متر) و بزرگ (۱۶۵ الی ۲۱۰ میلی‌متر) به فروش می‌رسد.

بعدی Trail Loop است که با Sport Loop شباهت دارد. البته این مدل دارای قلاب‌های تیتانیومی، زبانه‌ای برای تنظیم آسان‌تر و حدود یک میلی‌متر پهنای بیشتر است. این محصول در دو اندازه S/M (۱۳۰ الی ۱۸۰ میلی‌متر) و M/L (۱۴۵ الی ۲۰۰ میلی‌متر) عرضه می‌شود.

اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌ دارید حتما از Ocean band استفاده کنید که از الاستومر لوله‌ای ساخته شده و حتی می‌توانید برای افزایش اندازه آن اکستنشن تهیه کنید. می‌توانید این بند را برای کارهای روزانه نیز به‌کار ببرید.

بند هرمس

چندین مدل از بندهای هرمس اپل واچ درکنار یکدیگر

اپل همچنین بند‌های ساخته‌شده توسط شرکت فرانسوی Hermès را در چندین مدل می‌فروشد. از آن‌جایی که این محصولات لوکس هستند باید قیمت بالایی نیز برایشان پرداخت کنید. درحالی که اپل دیگر بندهای چرمی هرمس را نمی‌فروشد، شرکت مذکور هنوز طیف گسترده‌ای از آن‌ها را در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

اپل همچنین مدل‌های Hermès Apple Watch را می‌فروشد که ساعت‌های استاندارد اپل با بند هرمس هستند و به شما امکان دسترسی به واچ‌فیس‌های انحصاری هرمس را نیز می‌دهند. هنگامی که این ساعت را می‌خرید، دو بند چرمی یا نایلونی، به‌علاوه یک بند اسپرت مارک هرمس، به رنگ مشکی یا نارنجی، که به‌صورت جداگانه فروخته نمی‌شوند نیز دریافت می‌کنید.

کلام آخر

در این مقاله روی بندهای اپل واچی تمرکز داشتیم که خود اپل به فروش می‌رساند. مطمئناً می‌دانید که بسیاری از فروشندگان شخص ثالث بندهای غیررسمی اپل را تولید و عرضه می‌کنند. عموماً کیفیت این محصولات از مدل‌های اصلی پایین‌تر است.

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید گزینه‌های بسیاری پیش‌روی خریداران بندهای اپل واچ وجود دارد. همچنین، از آن‌جایی که تعویض آن‌ها آسان است، می‌توان چند مدل بند خرید و در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

نظر شما همراهان زومیت درباره بندهای مختلف اپل واچ چیست؟ کدام مدل بیشتر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

سوالات متداول زومیت

  • آیا اپل تولید بندهای چرمی را ادامه می‌دهد؟

    خیر، اپل اعلام کرد که دیگر تولید بندهای چرمی اپل واچ را ادامه نخواهد داد.

  • بهترین بند اپل واچ اولترا برای کارهای روزمره چیست؟

    بند اوشن Ocean band اپل واچ اولترا علاوه‌بر اینکه برای ورزش‌های آبی گزینه‌ عالی‌ای است، برای کارهای روزمره نیز ایده‌آل به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات