مایکروسافت اولین وب‌کم مجهز به هوش مصنوعی خود را برای سرفیس هاب ۲ و هاب ۲ اس معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اولین وب‌کم مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را برای سرفیس هاب ۲ و سرفیس هاب ۲ اس معرفی کرد.
تبلیغات

چه‌ بخواهیم چه نخواهیم، اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که تیم‌های کاری باید در آن ارتباط خود را با استفاده از بهترین ابزارهای مممکن، حفظ کنند. دوربین هوشمند سرفیس هاب ۲ برای کسب‌وکارهایی که روی اکوسیستم مایکروسافت سرمایه‌گذاری می‌کنند، تجربه‌ی ویدئوکنفرانس‌ها را ارتقاء می‌بخشد.

به گزارش تک‌اسپات، مایکروسافت امروز وب‌کم جدیدی معرفی کرد که برای محل‌های کار ترکیبی طراحی شده و با سرفیس هاب ۲ و سرویس هاب ۲ اس به‌خوبی کار می‌کند.

وب کم مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرفیس هاب ۲

به گفته‌ی مایکروسافت، دوربین هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی این شرکت برای سرفیس هاب یک ارتقای بسیار عالی است. ایده‌ی اصلی ساخت این وب‌کم این است که اطمینان حاصل شود همه‌ی شرکت‌کنندگان در یک اتاق کنفرانس می‌توانند به‌درستی دیده و شنیده شوند و بنابراین سخت‌افزار ارتقاء‌یافته‌ی این وب‌کم جدید، میدان دید گسترده‌تری ارائه می‌دهد و از مواردی مثل تصحیح تصویر و قاب‌بندی مجدد خودکار پشتیبانی می‌کند تا همه‌ی شرکت‌کنندگان در کنفرانس قابل‌مشاهده باشند.

استیون باتیچ، معاون شرکت ویندوز توضیح داد که دوربین هوشمند سرفیس هاب ۲، از قابلیت فریم‌بندی مجدد استفاده می‌کند، نور را تنظیم کرده و زوایای دید فوق‌العاده‌ وسیعی را ارائه می‌دهد تا همه‌ی افراد حاضر در اتاق کنفرانس بدون اعوجاج یا سایر مشکلات مربوط به میدان دید به‌خوبی در کادر تصویر قرار بگیرند. تیم سازنده‌ی این وب‌کم تلاش کرده است تا بهترین تجربه‌ی کاربری را از ارائه‌ی یک کنفرانس ویدئویی به‌ تصویر بکشد و بینندگان نیز بتوانند محتوا را از راه دور به‌طور طبیعی و بدون مشکل تماشا کنند.

وب‌کم جدید سرفیس هاب ۲ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۳۶ درجه بهره می‌برد و به تراشه‌ای سفارشی با قدرت محاسباتی یک ترافلاپس مجهز شده است. این پردازنده الگوریتمی را اجرا می‌کند که شیب و اعوجاج تصویر را حذف کرده و زاویه‌ی دید را به‌طور لحظه‌ای اصلاح می‌کند، به‌طوری‌که افراد و اشیاء در فواصل مختلف از دوربین به‌شکل طبیعی و واقعی خود نشان داده شوند.

دوربین هوشمند سرفیس هاب ۲ محصولی برای سازمان‌ها است زیرا با قیمت ۷۹۹٫۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. برای مقایسه باید اشاره کنیم وب‌کم اولتراشارپ 4K دل با قیمت ۱۸۷٫۹۹ دلار عرضه شد و حتی وب‌کم Opal C1 DSLR نیز با قیمت ۳۰۰ دلار دردسترس مشتریان قرار گرفته است. مایکروسافت همچنین وب‌کم جدید خود را با سرفیس هاب ۲ اس ۸۵ اینچی همراه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات