مایکروسافت می‌گوید تبلیغات فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ قرار نبود به‌صورت عمومی منتشر شود

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت می‌گوید قرار نبود تبلیغات فایل اکسپلورر به‌صورت عمومی منتشر شود؛ اما ممکن است در آینده شاهد تبلیغات داخل این ابزار باشیم.
تبلیغات

ظاهراً مایکروسافت نوع جدیدی از تبلیغات را داخل فایل اکسپلورر آزمایش می‌کند. Florian Beaubois، یکی از دریافت‌کنندگان جایزه‌ی MVP مایکروسافت روز گذشته در صفحه‌ی توئیتر خود از شناسایی یک تبلیغ در بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۱ خبر داد؛ تبلیغی که به کاربران پیشنهاد می‌دهد سرویس مایکروسافت ادیتور را امتحان کنند. مایکروسافت می‌گوید تبلیغ یادشده به‌اشتباه به‌طور عمومی منتشر شده؛ اما هنوز هم ممکن است برخی از کاربران آن را مشاهده کنند.

تبلیغ فایل اکسپلورر

براندون له‌بلانک، مدیربرنامه‌ی ارشد ویندوز در پاسخ به خبرگزاری ورج چنین می‌گوید:

[این تبلیغ] یک بنر آزمایشی بود که نباید به‌صورت عمومی منتشر می‌شد؛ اما اکنون غیرفعال شده است.

اگرچه قرار نبوده که تبلیغ داخل فایل اکسپلورر به‌صورت عمومی منتشر شود؛ واضح است که مایکروسافت می‌تواند این تبلیغات را داخل ویندوز ۱۱ نمایش دهد. از سوی دیگر بیانیه‌ی مایکروسافت در مورد اشتباه پیش‌آمده، نمایش تبلیغات File Explorer در آینده را رد نمی‌کند.

نخستین‌بار نیست که ردموندی‌ها تبلیغی را داخل فایل اکسپلورر نمایش می‌دهند. غول دنیای نرم‌افزار پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ نیز با نمایش بنر بزرگی، سرویس اشتراکی فضای ابری OneDrive را تبلیغ می‌کرد. در‌حالی‌که بنرهای مایکروسافت را می‌توان به‌راحتی بست؛ اما بازهم وجود آن‌ها داخل سیستم‌عاملی که از دیرباز عاری از تبلیغات بوده، آزاردهنده است.

مایکروسافت از یک دهه‌ی پیش روی تبلیغات داخل ویندوز کار می‌کند. این تبلیغات را در لاک‌اسکرین ویندوز ۱۰، داخل منوی استارت، در قالب پاپ‌آپ‌های آزاردهنده‌ی تسک‌بار و داخل بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ دیده‌ایم.

نباید فراموش کرد که مایکروسافت تنها شرکتی نیست که سرویس‌های خود را داخل سیستم‌عامل یا اپ‌هایش نمایش می‌دهد؛ اپل سرویس‌های اپل موزیک، اپل فیتنس و آی‌کلاد را به کاربران آیفون‌های جدید پیشنهاد می‌دهد و حتی تبلیغات تمام‌صفحه‌‌ی +Apple TV را برای خریداران Apple TV نمایش می‌دهد. گوگل بارها و بارها تبلیغات پاپ‌آپ سرویس اشتراکی YouTube Premium را داخل اپ یوتیوب به‌نمایش می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات