مایکروسافت به تضعیف رقابت در بازار سرویس‌های ابری متهم شد

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکتی فرانسوی شکواییه‌ای علیه مایکروسافت در کمیسیون اروپا ثبت کرده و مدعی شده است این شرکت از جایگاه خود در بازار سرویس‌های ابری برای تضعیف رقابت سوءاستفاده می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت با پرونده‌های مرتبط به انحصارگرایی ناآشنا نیست و در جدیدترین نمونه‌ی این اتفاق، کسب‌و‌کار سرویس ابری شرکت ردموندی به تلاش برای از‌بین‌بردن رقابت متهم شده است. به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، شکایت علیه کسب‌و‌کار ابری مایکروسافت را شرکت OVHcloud ثبت کرده است. OVHcloud بدون اشاره به نام شرکت خاصی می‌گوید شکواییه‌ی خود را به‌همراه چند شرکت دیگر ثبت کرده است.

وال‌استریت ژورنال می‌‌نویسد OVHcloud مدعی شده است که به‌دلیل نحوه‌ی لایسنس‌کردن آفیس، استفاده از سرویس‌های رقیب آژور هزینه‌ی بیشتری روی دست مشتری می‌گذارد. در‌واقع، شاکی پرونده می‌گوید مایکروسافت از مزایای آفیس سوءاستفاده می‌کند تا مشتریان بیشتری به‌سمت آژور ترغیب شوند. فردی به‌نمایندگی از OVHcloud مدعی است که مایکروسافت با این کار رقابت عادلانه را تضعیف و انتخاب‌های مشتری را در بازار سرویس‌های رایانش ابری محدود می‌کند.

مایکروسافت در واکنش به این ادعاها می‌گوید شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری با استفاده از نرم‌افزار شرکت ردموندی گزینه‌های زیادی برای ارائه‌ی خدمات ابری به مشتریانشان دارند.

مایکروسافت درادامه به تلاشِ مداوم برای حمایت از شرکای تجاری خود اشاره می‌کند و می‌گوید به‌دنبال این است نرم‌افزارهایش را برای تمامی مشتریان دردسترس قرار دهد.

شکواییه‌ی جدید علیه مایکروسافت در کمیسیون اروپا و نهاد رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا با تمرکز روی رقابت ثبت شده است. این نخستین‌بار نیست که مایکروسافت با شکواییه‌ی اتحادیه‌ی اروپا مواجه می‌شود. با وجود همه‌ی جنجال‌ها در این زمینه، مدیرعامل مایکروسافت اعتقاد دارد که شرکتش در سمت ذی‌حق تاریخ ایستاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات