پهپاد V-Coptr Falcon با قابلیت ۵۰ دقیقه پرواز بدون توقف رونمایی شد

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
پهپاد وی-کوپتر فالکون با قابلیت ۵۰ دقیقه پرواز بدون توقف، ردیابی خودکار مسیرهای مشخص‌شده و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی 4K در CES 2020 رونمایی شد.
تبلیغات

ممکن است چندان با نام زیرو زیرو رباتیک (Zero Zero Roboyic) آشنا نباشید؛ اما پهپاد منعطف و تاشدنی این شرکت به‌نام هاور کَمرا (Hover Camera) محصول نسبتا شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود. درضمن این شرکت مطرح سازنده‌‌ی پهپاد، پهپاد هاور ۲ (Hover 2) را نیز ماه گذشته در اختیار بررسی‌کنندگان محصولات آزمایشی قرار داد.

زیرو رباتیک در CES 2020 با پهپادی متفاوت حاضر شد. این پهپاد که گویا با الهام از هواپیمای جنگی وی ۲۲ آسپِری (V22 Osprey) ساخته شده است، وی-کُپتر فالکون (V-Coptr Falcon) نام دارد، وی-کپتر فالکون نخستین پهپاد وی‌شکل جهان با دو پره است که می‌تواند ۵۰ دقیقه بدون توقف پرواز کند که زمان بسیار خوبی محسوب می‌شود. این مدت‌زمان می‌تواند برای شرکت می‌تواند شرکت دی‌.جِی.آی (DJI)، یکی از رقبای زیرو زیرو رباتیک که که پهپاد پرچم‌دارش تنها می‌تواند ۳۰ دقیقه بدون توقف پرواز کند، نگران‌کننده باشد. 

پهپاد وی کوپتر فالکون

عمر باتری پهپاد دوربین‌دار فالکون به دلیل استفاده از دو پره به‌جای چهار پره، به میزان زیادی افزایش یافته است. کاهش تعداد پره‌های پهپاد جدید زیرو زیرو رباتیک، علاوه بر کاهش مصرف باتری، وزن پهپاد را نیز کاهش داده و باعث شده است طراحی آیرودینامیکی بهتری داشته باشد که مانور راحت‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. بدنه‌ی وی-کوپتر فالکون برخلاف بدنه‌ی سایر پهپادهای مشابه در طول پرواز کج نمی‌شود، بلکه تنها پره‌های آن به‌صورت جداگانه کج می‌شوند و پهپاد را به سمت جلو هدایت می‌کنند. پس از اتمام شارژ باتری، باید آن را با باتری دیگری تعویض کنید. پس از استفاده از پهپاد می‌توانید پره‌های آن را تا کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

پهپاد وی کوپتر فالکون

وی -کوپتر فالکون با حداکثر سرعت ۷ متر بر ثانیه (۲۵٫۲ کیلومتر بر ساعت) نیز مانند هاور ۲ از یک دوربین استریو (دوربینی که می‌تواند تصاویر را به‌صورت سه‌بعدی ثبت کند) برای درک عمق و تشخیص موانع (این پهباد می‌تواند موانع اطراف خود را به‌صورت آنی و بدون درنگ تشخیص دهد) استفاده می‌کند. دوربین اصلی فالکون دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲.۳ اینچی سونی است که در یک پایه‌ی تراز (گیمبال) سه محوره در زیر دوربین استریو قرار دارد، می‌تواند در رزولوشن 4K با ۳۰ فریم در ثانیه، در رزولوشن 2.7K با ۶۰ فریم در ثانیه و در رزولوشن 1080 با ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. پهپاد دو پره‌ی زیرو زیرو رباتیک از ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی  برخوردار است و از کارت حافظه تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

پهپاد وی کوپتر فالکون

وی-کوپتر فالکون نیز مانند محصولات قبلی زیروزیرو رباتیک از الگوریتم‌های بصری برای دنبال‌کردن انسان یا مسیر به‌صورت خودکار برخوردار است و عملکرد این الگوریتم‌ها با‌استفاده از نرم‌افزارهای تقویت‌کننده و پردازنده‌ی کوالکوم بکارگرفته‌شده در هاور ۲، به میزان زیادی بهبود یافته است. کاربران می‌توانند بااستفاده‌از ویژگی‌های ردیابی خودکار وی کوپتر فالکون، از این پهپاد برای ضبط صحنه‌های سینمایی در مسیر مشخص‌شده استفاده کنند و امکان استفاده از چند الگوی مختلف برای ویرایش فیلم پس از فیلم‌برداری نیز وجود دارد. در‌صورت تمایل برای کنترل پهپاد به‌صورت دستی می‌توانید از ریموت کنترل پهپاد با برد ۷ کیلومتر و ۲٫۵ ساعت عمر باتری استفاده کنید.  

پهپاد وی کوپتر فالکون

فالکون با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد که باتوجه به مدت زمان پرواز بسیار خوب، ویژگی‌های نرم‌افزاری کاربردی و موتور شبکه‌ی عصبی، قیمت بدی نیست؛ البته قطعا نسبت به پهپادهای سری مَویک ۲ (Mavic 2) دی‌جی‌آی، پهپاد مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود؛ البته پهپادهای سری مویک ۲ با قابلیت زوم با حسگری مشابه حسگر دوربین فالکون (احتمالا در دوربین هر دو پهپاد از حسگر ۱/۲.۳ اینچی سونی استفاده شده است) برتری نسبی به وی- کوپتر فالکون دارند (البته این پهپادها نیز فاقد زوم اپتیکال هستند). عرضه‌ی محصول جدید زیروزیرو رباتیک از ماه فوریه آغاز می‌شود. با تماشای فیلم انتهای مطلب، با این پهپاد بهتر آشنا شوید:

دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات