اپل واچ بعدی ممکن است حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش داشته باشد

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با ثبت پتنتی برای جابجایی آنتن به درون بند اپل واچ، امکان قرارگیری اجزایی مانند حسگر اثر انگشت بیومتریک درون صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند.
تبلیغات

دو سال است که از اپل انتظار می‌رود تا با عرضه‌ی دستگاهی مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر، با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های همراه هم‌مسیر شود. قبلا شنیده بودیم که اپل با همکاری کوالکام در حال ساخت حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است تا فناوری دقیق‌تری از حسگرهای اپتیکال در اختیار داشته باشد.

اکنون پتنت جدیدی از اپل نشان می‌دهد دستگاهی که درابتدا از این حسگر استفاده می‌کند ممکن است اپل واچ باشد نه آیفون. سایت PatentlyApple پتنتی را نشان می‌دهد که سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ ثبت‌ و اخیرا منتشر شده است.

پتنت اپل واچ

تمرکز اصلی این پتنت درواقع جابه‌جاکردن آنتن بی‌سیم به درون بند دستگاه است؛ این کار باعث می‌شود که جای بیشتری برای سایر اجزا و شاید حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش ساعت هوشمند فراهم شود. مجهز کردن اپل واچ به اثر انگشت بیومتریک باعث افزایش امنیت بیشتر می‌شود؛ همچنین به برخی برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از همان سطح امنیتی درون آیفون بهره ببرند.

پتنت اپل واچ
پتنت اپل واچ

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید

قرار دادن آنتن‌های وای‌فای ، سلولار و بلوتوث در درون بند باتوجه میزان خم‌شدن، ساییدگی و بریدگی تسمه‌ها، چالشی دشوار خواهد بود. همچنین این بدان معنی خواهد بود که وقتی می‌خواهید بندهای اصلی ساعت را با بندهای دیگر عوض کنید، انتخاب‌هایتان محدود خواهد شد. بااین‌حال، بدیهی است که اپل فکر می‌کند ایده‌ی مذکور به‌اندازه‌ی کافی عملی خواهد بود که بخواهد پتنتی برای آن ثبت کند.

مانند هر پتنت دیگری، هیچ تضمینی نیست که این قابلیت به اپل واچ اضافه شود؛ اما تصوری از افکار اپل در مورد آینده به ما می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات