اپل برای تمرکز بیشتر روی حوزه سلامتی، متخصص قلب استخدام کرد

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، اپل از استخدام دیوید تی‌سی، متخصص قلب و عروق شناخته‌شده‌ی آمریکایی خبر داد. اپل به‌کمک دانش دکتر تی‌سی قصد دارد تمرکز بیشتری روی حوزه‌ی سلامتی کند.
تبلیغات

اپل به‌تازگی دکتر دیوید تی‌سی را استخدام کرده است. گفته می‌شود حضور دکتر تی‌سی در اپل به‌منظور تمرکز بیشتر این شرکت روی حوزه‌ی سلامتی است. درواقع، اپل قصد دارد با استفاده از دانش دیوید تی‌سی، قابلیت‌های جدیدی به دستگاه‌هایی نظیر اپل‌واچ بیاورد. اپل‌واچ به حسگر ویژه‌ای مجهز شده است که ازطریق آن می‌تواند ضربان قلب و نوار قلب کاربر را ثبت کند. دیوید تی‌سی متخصص قلب و عروق است و سابقه‌ی کار در سازمان NYP را دارد و به‌تازگی از این سازمان جدا شده است. او دومین متخصص قلب برجسته‌ای که است اپل در دو سال اخیر استخدام کرده است.

دکتر تی‌سی را نمی‌توان متخصص قلب معمولی به‌شمار آورد؛ چراکه افزون‌بر مدرک تخصص قلب و عروق، در حوزه‌های علوم کامپیوتر و فیزیک نیز تحصیل و مدرک مربوط به آن‌ها را دریافت کرده است. در صفحه‌ی دیوید تی‌سی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین آمده است که او هم‌زمان با کار در NYP، سابقه‌ی تدریس دانش قلب‌شناسی را در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کلمبیا دارد. دیوید تی‌سی هم‌زمان با کار در NYP و تدریس در دانشگاه کلمبیا، روی تیم‌های ویژه‌ای نظارت کرده است که در حوزه‌‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رباتیک و موارد این‌چنینی فعالیت می‌کردند.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

شایان ذکر است اهالی کوپرتینو در سال ۲۰۱۸ در فاصله‌ی کوتاهی قبل از معرفی رسمی اپل‌واچ ۴، متخصص شناخته‌شده‌ی دیگری به‌نام دکتر الکسیس بیتی را استخدام کرده بودند. اپل‌واچ ۴ نخستین ساعت هوشمند اپل است که می‌تواند نوار قلب (ECG) ثبت کند. ساعت هوشمند مذکور به‌لطف همین قابلیت می‌تواند بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را تشخیص دهد که در نوع خود بسیار جالب‌ است. 

اپل از سال‌ها پیش حسگرهای ویژه‌ای به‌منظور پایش ضربان قلب در ساعت‌های هوشمندش قرار داده است؛ اما اپل‌واچ ۴ به نخستین ساعت این شرکت با توانایی ثبت ECG تبدیل شد. ناگفته نماند اپل‌واچ ۵ نیز از چنین قابلیتی بهره می‌ببرد. استخدام متخصصان بیشتر حوزه‌ی قلب و عروق نشان می‌دهد اپل به‌طور ویژه روی بهبود قابلیت‌های سلامتی ساعت هوشمندش کار می‌کند و قصد دارد با اضافه‌کردن قابلیت‌هایی جدید، ارزش خرید آن را بیش‌ازپیش افزایش دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام جدید اپل درزمینه‌ی استخدام متخصص قلب و عروق چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات