مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های Band را متوقف می‌کند

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد اپلیکیشن‌های Band خود را از برنامه‌ی پشتیبانی خارج کند و حتی برخی هزینه‌های پرداخت شده برای دستبند را نیز به کاربران بازگرداند.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که اپلیکیشن‌های Microsoft Band و Microsoft Health Dashboard از تاریخ ۳۱ می (۱۰ خرداد ۹۸) به‌طور کامل از دسترس خارج خواهند شد. غول نرم‌افزاری ۲ سال پیش توسعه و تولید دستبند سلامتی خود را متوقف کرد، اما پشتیباتی از اپلیکیشن‌های مرتبط ادامه داشت تا کاربران موجود، از آن‌ها استفاده کنند. آن رویکرد نیز در تاریخ ۳۱ می و با توقف سرویس‌های پشتیبانی سمت سرور و همچنین حذف اپلیکیشن‌ها از مایکروسافت استور، گوگل پلی و اپ استور پایان خواهد یافت.

کاربران کنونی اپلیکیشن‌های Microsoft Band تا ماه می (اردیبهشت) امکان دارند تا اطلاعات خود را از آن‌ها خارج کنند. خدمات ابری مرتبط نیز در ماه ژوئن (خرداد) به کار خود پایان می‌دهند. کاربران پس از آن هم دستبندها خواهند توانست از خدماتی همچون شمارش قدم‌ها، ضربان قلب، بررسی تمرین‌های ورزشی، داده‌های فعالیتی، ردگیری خواب و قابلیت هشدار آن‌ها استفاده کنند. البته، مایکروسافت می‌گوید اگر کاربران دستبندها را ریست کنند، قادر به راه‌اندازی مجدد آن‌ها نخواهند بود.

برخی کاربران مایکروسافت می‌توانند هزینه‌های پرداخت شده برای دستبند را از شرکت دریافت کنند. ردموندی‌ها این امکان را برای کاربرانی فراهم کرده‌اند که داده‌های خود را از تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۸ تا اول مارس ۲۰۱۹ (۱۰ آذر تا ۱۰ اسفند) از دستبند سلامتی به به پنل مدیریتی Health منتقل کرده باشند. آن‌ها برای کاربران نسخه‌ی اول دستبند، هزینه‌ی ۷۹.۹۹ دلاری و برای نسخه‌ی ۲، هزینه‌ی ۱۷۵ دلاری را به کاربران پس خواهند داد. البته، صاحبان دستبندهای شامل گارانتی نیز چنین امکانی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات