مایکروسافت بند 3؛ دستبند سلامت لغو‌شده‌ی ردموندی‌ها

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت بند ۳، یکی از چندین محصولی است که ردموندی‌ها در ثانیه‌های آخر از عرضه‌ی آن پشیمان شده‌ و تولید آن را لغو کرده‌اند.
تبلیغات

به‌تازگی مایکروسافت بند ۳، دست سلامت لغوشده‌ی ردموندی‌ها که قرار بود جانشین بند ۲ باشد، در اختیار وب‌سایت ویندوزسنترال قرار گرفته و این وب‌سایت موفق به بررسی دستبند بداقبال مایکروسافت شده است. این دستگاه در حقیقت نسخه‌‌ای بهبودیافته‌ی بند ۲ محسوب می‌شود؛ اما از سنسورهای جدیدی مانند الکتروکاردیاگرام (ECG) نیز بهره می‌برد؛ بنابراین امکان سنجش دقیق ضربان قلب و پایش مواردی نظیر تغییرات ضربان با آن وجود دارد. بند ۳ نسبت به نسل پیشین خود سریع‌تر شارژ می‌شود و به‌ لطف پشتیبانی از RFID احتمالا امکان پرداخت از طریق NFC نیز با این دستگاه فراهم بوده است.

مایکروسافت بند ۳

مشخصات فنی

مشخصات / مدل

Band 2

Band 3

ابعاد نمایشگر

۳۲×۱۲.۸ میلی‌متر

۳۲×۱۲.۸ میلی‌متر

نوع نمایشگر

امولد خمیده

امولد خمیده

رزولوشن

۱۲۸×۳۲۰ پیکسل

۱۲۸×۳۲۰ پیکسل

باتری

۴۸ ساعت

۴۸ ساعت

زمان متوسط برای شارژ باتری

کمتر از ۱.۵ ساعت

کمتر از یک ساعت

سنسورها

سنسور ضربان قلب اپتیکال، شتاب‌سنج سه‌محوره، ژیرسکوپ، جی‌پی‌اس، سنسور نور محیطی، سنسور دمای پوست، سنسور ماوراء بنفش، پاسخ گالوانیک پوست، میکروفون، بارومتر 

سنسور ضربان قلب اپتیکال، شتاب‌سنج سه‌محوره، ژیرسکوپ، جی‌پی‌اس، سنسور نور محیطی، سنسور دمای پوست، سنسور ماوراء بنفش، پاسخ گالوانیک پوست، میکروفون، بارومتر، الکتروکاردیاگرام، RFID 

اتصالات

بلوتوث ۴.۰ ال‌ایی

بلوتوث ۴.۰ ال‌ایی

بند ۳ از لحاظ طراحی، ضخامت کمتری نسبت به بند ۲ دارد؛ اما از آن مقاوم‌تر است. علاوه‌بر موارد یادشده می‌توان به تغییراتی مانند بهره‌گیری از کلیدهای هم‌رنگ، شارژ سریع‌تر و یک میکروفون اضافه اشاره کرد؛ اما مهم‌ترین قابلیت بند ۳ که نسل پیشین این دستبند از آن بی‌بهره بود؛ مقاومت در برابر آب و پایش شنای کاربر است.

مایکروسافت بند ۳

مقاومت در برابر آب، احتمالا یکی از ویژگی‌هایی است که قیمت بند ۳ را توجیه می‌کند؛ اما مایکروسافت درست‌ مانند بازار گوشی‌های هوشمند، در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها نیز نمی‌توانست رقبای پیشرویی همچون فیت‌بیت و اپل را به چالش بکشد و بند ۳ نیز به انبوه محصولات و فناوری‌های می‌پیوندد که هیچ‌گاه از سوی مایکروسافت روانه‌ی بازار نشدند.

مایکروسافت بند ۳
مایکروسافت بند ۳
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات