رقابت سامسونگ و گوگل برای تصاحب نوکیا Health

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ نیز به صف خریداران نوکیا هلس پیوسته است و این موضوع شرکت کره‌ای را در رقابت با گوگل قرار می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ یکی از چهار شرکتی است که قصد تصاحب Nokia Health را دارد. به گفته‌ی نشریه‌ی لو موند، این تصمیم سامسونگ را در رقابت با شرکت نست که به گوگل تعلق دارد و دو شرکت فرانسوی دیگر که قصد خرید این شرکت فعال در زمینه‌ی ابزار دیجیتال سلامتی را دارند قرار می‌دهد.

نوکیا استارتاپ withings را در سال ۲۰۱۶ با هدف ورود به بازار ابزار هوشمند سلامتی خریداری کرد. ویدینگز بعد از این واگذاری به نوکیا هلس تغییر نام داد. در حال حاضر این شرکت که در فرانسه واقع است، محصولات دیجیتال از قبیل ترازو، ردیاب فعالیت جسمانی و حسگرهای سنجش خواب را در حوزه‌ی سلامتی تولید می‌کند.

با این وجود، خرید مورد بحث موفق نبوده است. بر اساس گزارش لو موند، قیمت جدید شرکت از قیمت قبلی که نوکیا پرداخته بود کمتر خواهد بود و خریدار جدید احتمالا مبلغی کمتر از ۱۹۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد گوگل و سامسونگ به‌شدت در پی خرید نوکیا هلس هستند؛ اما لو موند معتقد است که نوکیا ترجیح می‌دهد این شرکت واقع را به مجموعه‌ای فرانسوی واگذار کند. این موضوع به دلیل درک اهمیت بخش‌های مرتبط با صنعت هوش مصنوعی در فرانسه است.

withings

با وجود شکست نسبی نوکیا در بازار ابزار دیجیتال حوزه‌ی سلامت، این موضوع که گوگل و سامسونگ به دنبال خرید نوکیا هلس هستند نشان می‌دهد که این شرکت از پتانسیل بالایی هم در زمینه‌ی محصولات و هم حق امتیازهای تولید برخوردار است.

سامسونگ و گوگل عرضه‌کننده‌ی بازه‌ی وسیعی از محصولات هوشمند هستند. گوگل محصولات اسمارت هوم شرکت زیرمجموعه‌ی خود یعنی نست و دستگاه‌های گوگل هوم را در فهرست محصولات هوشمندش دارد و از سوی دیگر سامسونگ، اسمارت هاب  SmatThings را دارد و به علاوه گفته می‌شود که در حال توسعه‌ی اسپیکر هوشمند مجهز به بیکسبی است. شرکت کره‌ای با ساخت ساعت‌ هوشمند و دستبند سلامتی، در بازار ابزار دیجیتال حوزه‌ی سلامت نیز حضور دارد.

به همین دلیل به‌راحتی قابل پیش‌بینی است که نوکیا هلس در صورت واگذاری به هر یک از دو شرکت یادشده چه جایگاهی در آن‌ها خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات