سامسونگ برای رقابت با هوم‌ پاد اپل اسپیکر هوشمند عرضه می‌کند

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد اوایل سال آینده اسپیکر هوشمند خود را برای رقابت با هوم‌پاد روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، سامسونگ نیز مانند اپل در حال کار روی اسپیکر هوشمندی است تا به‌عنوان رقیب آمازون اکو و گوگل هوم راهی بازار کند. کمپانی کره‌ای قصد دارد این محصول را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ عرضه کند.

اسپیکر هوشمند سامسونگ با تمرکز روی کیفیت، صدایی مشابه هوم‌پاد اپل ارائه می‌کند. اپل با هدف رقابت با اسپیکرهایی همچون آمازون اکو، هوم‌پاد را با کیفیت صدایی متمایز عرضه کرد.

نمونه‌ی اولیه‌ی اسپیکر سامسونگ که هم‌اکنون در مرحله‌ی تست قرار دارد، اندازه‌ای بین جدیدترین اسپیکر اکو و هوم‌پاد دارد. این اسپیکر احتمالا در رنگ‌های متنوع شامل مشکی مات عرضه می‌شود و فاقد صفحه‌نمایش است در عوض مانند هوم‌پاد، در قسمت بالایی چراغ‌هایی برای نمایش بازخورد تعبیه شده‌اند.

مشابه آن‌چه در محصولات این‌چنینی شاهد بوده‌ایم، اسپیکر هوشمند سامسونگ نیز قادر به کنترل لوازم خانه‌ی هوشمند است و این کار را به کمک دستیار صوتی انجام می‌دهد. این اسپیکر به هوش مصنوعی مبتنی بر صدای سامسونگ یعنی بیکسبی مجهز است.

آمازون اکو
آمازون اکو

سامسونگ در آگوست سال جاری تأیید کرده بود که در حال کار روی محصولی برای رقابت با هوم‌پاد اپل است. در آن زمان دی‌ جی کوه، رئیس سامسونگ گفته بود: «به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری شیرین با دستگاه‌های سامسونگ در خانه هستیم.»

سامسونگ قیمتی ۲۰۰ دلاری برای بلندگوی هوشمند خود در نظر گرفته است که با این قیمت، نسبت به هوم‌پاد ۳۴۹ دلاری اپل به‌صرفه‌تر خواهد بود. اگر واقعا سامسونگ این بلندگو را برای اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی کرده باشد، احتمالا عرضه‌ی این اسپیکر همزمان با هوم‌پاد خواهد بود.

اپل هوم‌پاد را در ماه دسامبر رونمایی کرد اما عرضه‌ی آن را تا سال ۲۰۱۸ به تعویق انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات