تماشا کنید: وقتی ربات پشتک‌زن Atlas حتی نمی‌تواند تعادلش را حفظ کند

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات انسان نما اطلس بوستون داینامیکس از نمای جلو
ربات انسان‌نمای Atlas بارها با پشتک‌زدن و پرش از روی موانع جلب‌ توجه کرده است؛ اما گاهی اوقات حتی تعادلش را نیز نمی‌تواند حفظ کند.
تبلیغات

بوستون داینامیکس ربات‌هایی هیجان‌انگیز دارد که در سال‌های اخیر بارها خبرساز شده‌اند. یکی از این ربات‌ها که از نوع ربات‌های انسان‌نما است و Atlas نام دارد، با رقصیدن توانسته است توجهات زیادی به خود جلب کند. این ربات می‌تواند از روی موانع بپرد و حتی پشتک‌ بزند.

با وجود تمامی پیشرفت‌ها، گاهی اوقات ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس زمین می‌خورد و توانایی انجام کارها را ندارد. ویدئو جدیدی از ربات Atlas منتشر شده است که این ربات را هنگام زمین‌خوردن نشان می‌دهد. در سکانسی از ویدئو می‌بینیم که Atlas حتی نمی‌تواند روی مسیری خطی حرکت کند.

پشتک‌زدن‌های Atlas همیشه بی‌نقص نیست و گاهی اوقات این ربات پس از پشتک‌زدن تعادلش را از دست می‌دهد و روی زمین می‌افتد.

هدف بوستون داینامیکس از انتشار ویدئو جدیدش، نمایش پیشرفت‌های Atlas در گذر زمان است. پشتک‌زدن‌های این ربات پس از بهینه‌سازی‌های مختلف به حد کم‌نقص نزدیک شده است و Atlas بهتر از هر زمان دیگری تعادلش را حفظ می‌کند.

ربات‌های بوستون داینامیکس بیشتر کاربرد صنعتی دارند؛ اما تعدادی از آن‌ها به مشتریان عادی نیز فروخته می‌شوند. این شرکت هم‌اکنون ربات سگ‌نمای اسپات را با قیمت بسیار گزاف می‌فروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات