صفحه‌نمایش تاشوی جدید ال‌جی استقامتی شبیه شیشه و انعطافی مانند پلاستیک دارد

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیراً ال‌جی صفحه‌نمایشی منعطف با استحکام بسیار بالا در برابر خراش و ضربات تولید کرده است و به‌زودی آن را در اختیار شرکت‌های سازنده قرار خواهد داد.
تبلیغات

اگر از طرفداران محصولات ال‌‌جی باشید یا اخبار مرتبط با شرکت کرهای را دنبال میکنید، حتماً مطلع هستید که مدتی است از بازار گوشیهوشمند خداحافظی کرده و دیگر برنامهای برای عرضهی تلفن هوشمند به بازار ندارد؛ اما شرکت کرهای در نظر دارد نقش خود به‌عنوان تأمینکنندهی قطعات مورد نیاز برای محصولات شرکتهای دیگر را همچنان حفظ کند.

الجی کِم (LG Chem) که از زیرمجموعههای الجی الکترونیک محسوب میشود، اخیراً موفق به تولید نوعی صفحهی منعطف جدید شده است. GSMArena گزارش میدهد که مادهی جدید به افزایش مقاومت صفحهنمایش در برابر خراش و ضربه کمک فراوانی میکند. سران الجی در مورد محصول جدید خود گفتهاند که این صفحه میتواند مقاومتی مانند شیشهی حرارتدیده داشته باشد و همچنین از انعطافپذیری مانند پلاستیک بهره ببرد.

چنین ماده‌ای می‌تواند اتفاق بزرگی برای دنیای گوشی‌ هوشمند باشد. در حال حاضر شمار تلفن‌های هوشمندی که صفحه‌‌نمایش قابل انعطاف دارند در حال افزایش است و حتی در بازار گوشی‌ تاشدنی نیز شاهدیم که شرکت‌های مختلفی قصد ورود به آن با معرفی محصولات جدیدشان دارند. ماده‌ای که ال‌جی موفق به تولید آن شده است، باعث خواهد شد مقاومت صفحه‌نمایش و دوام آن در استفاده‌ی طولانی‌مدت افزایش یابد.

سران الجی میگویند صفحهنمایش تولیدشده با مادهی جدید این شرکت که «پنجرهی تاشدنی واقعیت» (Real Folding WIndow) نام دارد تا ۲۰۰ هزار بار در برابر تا شدن دوام میآورد و در استفادههای مکرر چین نمی‌خورد و آثار تا شدن روی صفحهنمایش باقی نمیماند. علاوه بر آن، امکان تا شدن صفحهنمایش به داخل یا به خارج وجود دارد تا شرکتهای سازنده بتوانند از مادهی جدید الجی برای ساخت گوشیهوشمند با طراحیهای مختلف استفاده کنند.

به گفته‌ی یکی از مقام‌های ارشد ال‌جی کم، متریال جدید این شرکت می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد و نقاط ضعف صفحه‌نمایش گوشی‌های تاشدنی موجود در بازار را پوشش بدهد. ال‌جی معتقد است فناوری جدید این شرکت ابتدا در گوشی‌ هوشمند و سپس در لپ‌تاپ و تبلت‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات