افزایش تعداد شهرهای قرمز با شروع محدودیت‌های کرونایی

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت تنها دو روز از آغاز محدودیت‌های سراسری در کشور، تعداد شهرهای قرمز دوباره افزایش یافت. وزیر بهداشت می‌گوید نقشه کرونایی کشور به ‌سمت سیاهی می‌رود.
تبلیغات

از پنج روز پیش، ۲۵۷ شهرستان کشور از جمله تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. بر همین اساس از دو روز پیش، محدودیت‌هایی در شهرهای قرمز و نارنجی سراسر کشور اعمال شد. طبق رنگ‌بندی جدید نقشه اپلیکیشن ماسک، از امروز ۲۹۵ شهر در وضعیت قرمز، ۹۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرهای جدیدی که در وضعیت قرمز قرار گرفتند، شامل کلیبر و ملکان در آذربایجان ‌شرقی، چالدران و سردشت در آذربایجان‌ غربی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، گرمی و مشگین‌شهر در اردبیل، چادگان در اصفهان، اشتهارد در استان البرز، سیروان در ایلام، جم در استان بوشهر، قرچک و ملارد در  تهران، خان‌میرزا در استان چهارمحال و بختیاری، طبس در خراسان جنوبی، بجستان، بردسکن، تربت‌ جام، تربت ‌حیدریه و کاشمر در خراسان رضوی، جاجرم و گرمه در استان خراسان شمالی، سلطانیه در زنجان، استهبان، بوانات، پاسارگاد و نی‌ریز در فارس، دهگلان در کردستان، بردسیر در کرمان، دالاهو و قصر شیرین در استان کرمانشاه، گالیکش در گلستان، سیاهکل، شفت و ماسال در گیلان، جزیره کیش در هرمزگان و اسدآباد در همدان می‌شوند.

وضعیت شهر‌های کوثر و نیر در اردبیل، دهاقان در اصفهان، جوین و خلیل‌آباد در خراسان رضوی، مانه و سملقان در خراسان شمالی، ایجرود در استان زنجان، علی‌آباد و کلاله در گلستان و بافق در یزد نیز از زرد به نارنجی تغییر کرده است. شوش در خوزستان، سپیدان در فارس و بم در استان کرمان که قبلا در وضعیت قرمز قرار داشتند، اکنون به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

وزیر بهداشت روز گذشته (۲۲ فروردین) در گفتگوی زنده خبری با مردم، خبر از خیز سنگین‌تر کرونا در روزهای آینده و قرمزتر شدن شهرهای بیشتر کشور و حرکت به‌ سمت سیاهی داد. سعید نمکی گفت:

برآورد ما این است که هفته آینده نقشه کرونایی کشور به‌مراتب قرمزتر و به ‌سمت سیاهی پیش رود.

وزارت بهداشت روز گذشته، خبر از فوت ۲۵۸ نفر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت داد؛ طبق پیش‌بینی وزارت بهداشت، این عدد می‌تواند در روزهای آینده به دو برابر برسد. این در حالی است که مسئولان می‌گویند هنوز آثار ابتلای افرادی که در سفرهای نوروزی به کرونا دچار شده‌اند، مشاهده نشده و افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر در روزهای اخیر مربوط به تجمعات پیش از سال نو برای خرید و دورهمی‌ها بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات