تاکسی هوایی بدون خلبان Ehang در آمریکا به پرواز درآمد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
Ehang شرکتی چینی است که توانسته نوعی تاکسی هوایی بدون خلبان تولید کند. این تاکسی هوایی به‌تازگی در ایالات متحده‌ی آمریکا با موفقیت به‌پرواز درآمده است.
تبلیغات

تاکسی هوایی شرکت Ehang که نوعی AAV (مخفف وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی خودمختار) به‌شمار می‌آید، درحقیقت نوعی پهپاد چندموتوره است که می‌تواند انسان را حمل‌و‌نقل کند و در نقش تاکسی هوایی ظاهر شود. این تاکسی هوایی نخستین‌بار در نمایشگاه CES 2016 به‌نمایش گذاشته شد و حال که چهار سال از آن زمان می‌گذرد و نمایشگاه CES 2020 در حال برگزاری است، نخستین نمونه‌ی آزمایشی آن آماده شده و در آسمان آمریکا به پرواز درآمده است. تاکسی هوایی Ehang می‌تواند دو سرنشین را تا فاصله‌ی خاصی جابه‌جا کند. ناگفته نماند پرواز تاکسی یادشده در محل برگزاری نمایشگاه CES انجام نشد.

تاکسی هوایی برقی به‌نمایش درآمده در CES 2016 به‌گونه‌ای طراحی شده بود که بتواند فقط یک فرد را از راه هوا و چندین متر بالاتر از خودروهای جاده، از نقطه‌ی A به B برساند. در اواخر سال ۲۰۱۶، Ehang در اطلاعیه‌ای اعلام کرد صدوهشتادوچهارمین پهپادش در تاریخی نامشخص در ایالات متحده‌ی آمریکا پرواز خواهد کرد. سپس در سال ۲۰۱۸ در ویدئویی جالب شاهد این بودیم که تاکسی هوایی Ehang توانست در چین فردی را از روی زمین بلند کند؛ اما این تاکسی در آن زمان در آسمان جابه‌جا نشد.

تاکسی هوایی ایهنگ / Ehang AAV

در نوامبر ۲۰۱۹، یک جفت پهپاد دوسرنشینه به‌صورت هم‌زمان در آسمان شهر گوانگ‌ژو در چین به‌پرواز درآمدند. همچنین در ماه پایانی سال ۲۰۱۹، Ehang به استفاده از پهپادش در زمینه‌های تجاری یک قدم نزدیک‌تر شد. در جدیدترین خبر مربوط به تاکسی هوایی Ehang، از پرواز آن برفراز آسمان آمریکا شنیده‌ایم. ظاهرا این تاکسی هوایی در آستانه‌ی برگزاری «اجلاس وسایل نقلیه‌ی کارولینای‌شمالی ۲۰۲۰» توانسته است در آسمان کارولینا به‌پرواز دربیاید. البته در این پرواز آزمایشی هیچ‌کس در داخل تاکسی حضور نداشته است. در‌حال‌حاضر، از تاکسی مذکور با نام ایهنگ ۲۱۶ یاد می‌شود و احتمالا به‌زودی نام نهایی‌اش انتخاب خواهد شد.

این نخستین‌باری است که تاکسی هوایی Ehang مجوز پرواز را از اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) دریافت می‌کند و در آسمان آمریکا به‌پرواز درمی‌آید. Ehang در قدم بعدی قصد دارد FAA را متقاعد کند تاکسی هوایی‌اش از امنیت کاملی برخوردار است تا مجوز حمل‌و‌نقل انسان را از اداره‌ی هوانوردی فدرال بگیرد. 

در ویدئو زیر می‌توانید نظاره‌گر پرواز تاکسی هوایی Ehang باشید:

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات