طراحی جدید شرکت لایر برای صندلی پروازهای اکونومی

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت طراحی لایر صندلی‌های جدیدی برای پروازهای اکونومی طراحی کرده که در آن‌ها نه‌تنها راحتی مسافران،‌ بلکه صرفه‌ی اقتصادی خطوط هوایی نیز مورد توجه بوده است.
تبلیغات

شرکت طراحی انگلیسی «لایر» (LAYER)، نمونه‌ی صندلی‌های جدیدی را برای استفاده در کابین‌های اکونومی ایرباس در پروازهایی با زمان کوتاه تا متوسط طراحی کرده است که بالاترین سطح راحتی را به مسافران هدیه می‌دهد. پروازهای اکونومی هیچ‌گاه پرزرق‌وبرق و شیک نبوده‌اند؛ اما صندلی‌های جدید شاید بتواند به بلیت ارزان این پروازها رنگ‌و‌لعاب خاصی ببخشد.

پروازهای اکونومی

این صندلی‌ها «موو» (Move) نامیده می‌شوند و از الیافی متشکل از سنسورهای هوشمند ساخته شده‌اند و مسافران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن روی موبایل‌شان به‌صورت دستی دما، فشار، سفتی و حرکت صندلی را کنترل کنند. این اپلیکیشن همچنین به مسافران اطلاع می‌دهد که چه‌زمانی می‌توانند از جای خود بلند شوند و حرکت کنند و آبی بنوشند.

صندلی‌های شیک و هوشمند

پروازهای اکونومی

بنجامین هوبرت، مؤسس لایر، ایده‌ی نمونه‌ی اولیه‌ی این صندلی‌ را مطرح کرد که مبلمانی شیک به رنگ آبی و قرمز است و مطمئناً بسیار زیباتر از صندلی‌های معمول این پروازها محسوب می‌شود. طراحی این صندلی با نیازهای مسافران قرن ۲۱ هماهنگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال محل مخصوصی برای لپ‌تاپ یا تبلت دارد که باکمک الیاف حساس به فشار می‌تواند ابزار الکترونیکی که احتمالاً در داخل آن جامانده باشد را تشخیص دهد.

این صندلی‌ها را نمی‌توان به سمت عقب خم کرد و درنتیجه هیچ مجادله‌ای با شخصی که روی صندلی پشتی نشسته است، پیش نمی‌آید. درعوض در طراحی آن بر کنترل وضعیت صندلی تمرکز شده است. حالت‌های مختلفی در این صندلی وجود دارد،‌ به‌طوری که حتی وضعیت ماساژ نیز در آن به‌ چشم می‌خورد.

پروازهای اکونومی

شرکت لایر می‌گوید دلایل دیگری برای استفاده از این صندلی‌های لوکس وجود دارد، آن‌ها وزن سبکی دارند و درنتیجه می‌توانند وزن کلی هواپیما و میزان سوخت مصرفی را کاهش دهند. این صندلی‌ها بخشی از یک همکاری خلاقانه‌ی مستمر بین لایر و ایرباس به‌شمار می‌رود که مرحله‌ی تولید آن ۱۸ ماه طول می‌کشد.

رضایت مسافران

پروازهای اکونومی

ایده‌ی این صندلی با سایر طراحی‌های نوآورانه‌ی صندلی اکونومی تفاوت دارد. اغلب طراحی‌ها زیاد راحت نیستند و هدف‌شان جا دادن تعداد بیشتری صندلی در هواپیما است. بااین‌حال می‌توان صندلی‌های راحت برای مسافران اکونومی طراحی کرد. CNN Travel در سال ۲۰۱۸ از کارخانه‌ی تولید صندلی برای ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ خطوط هوایی سنگاپور دیدن کرد که هواپیماهای آن طولانی‌ترین پرواز جهان را دارد. این صندلی‌های اکونومی ۹۶٫۵ سانتی‌متر فضای جلوی پا، محلی برای استراحت پا و زیرسری قابل‌تنظیم دارد. CNN Travel همچنین در ماه آوریل ۲۰۱۸ گزارشی از ایده‌ی جدید «صندلی ایستاده» از طراحان ایتالیایی Aviointeriors ارائه کرده بود.

پروازهای اکونومی

شرکت لایر فکر می‌کند که راهکاری نوآورانه و درعین‌حال کاربردی برای موضوع صندلی‌‌های اکونومی پیدا کرده است. هوبرت می‌گوید:

ایده‌های جدید در اغلب موارد روی کلاس بیزینس تمرکز دارند. بسیار هیجان‌زده هستیم که برای پیداکردن راه‌هایی برای ارتقا و افزودن ارزش به تجربه‌ی کلاس اکونومی برای مسافران و همینطور خطوط هوایی، در این پروژه با ایرباس همکاری می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات