دبی آماده رونمایی از تاکسی پرنده می شود

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مقامات شهری دبی با همکاری استارتاپی آلمانی به دنبال راه‌اندازی تاکسی خودران پرنده هستند. به تازگی این مقامات با تامین سرمایه‌ی ۲۹.۵ میلیون دلاری اعلام کرده‌اند که تا پایان سال جاری مرحله‌ی آزمایشی شروع می‌شود.
تبلیغات

به تازگی استارتاپ آلمانی ولوکوپتر (Volocopter) توانسته است سرمایه‌ی ۲۹.۵ میلیون دلاری برای پیشبرد پروژه‌ی تاکسی‌های خودران پرنده‌ی دبی را جمع‌آوری کند. مقامات شهری دبی امیدوارند که وسیله‌ی پرنده‌ی VTOL را تا آخر سال جاری میلادی به صورت آزمایشی به پرواز درآورند.

در ماه فوریه و در جریان نمایشگاه CES، مقامات دبی از یک برنامه‌ی بلندپروازانه رونمایی کردند. دبی که همواره در پی حقیقت بخشیدن به پروژه‌های بلندپروازانه است، این‌ بار به سمت اجرایی تاکسی‌های خودران پرنده رفته که با همکاری یک استارتاپ آلمانی به نام ولوکوپتر اجرایی می‌شود. به لطف سرمایه‌گذاری جدید شرکت Daimler AG و چند سرمایه‌گذار دیگر به مبلغ کلی ۲۹.۵ میلیون دلار، برنامه‌ی آزمایشی پروژه زودتر از موعد به اجرا خواهد رسید.

تاکسی پرنده

فلوریان رویتر، مدیر ارشد ولوکوپتر، در بیانیه‌ی مطبوعاتی شرکت بیان می‌کند:

علاقه‌ی و ایمان بالای سرمایه‌گذاران به کار ما یک نشانه‌ی خیلی مهم به حساب می‌آید که بازگو کننده‌ی امید آن‌ها به بازار در حال رشد وسائل نقلیه‌ی الکتریکی به خصوص پرنده‌های عمود پرواز (VTOL) برای استفاده‌هایی نظیر تاکسی‌های شخصی است. 

استارتاپ ولوکوپتر به مدت هفت سال بر روی ماشین‌های الکتریکی پرنده کار می‌کرده است و در حال حاضر بر روی محصول نهایی خود Volocopter 2X فعالیت می‌کند. این پرنده‌ی VTOL با قابلیت جابه‌جایی دو سرنشین و کاملا به صورت خودران با الکتریسیته کار می‌کند.

تاکسی پرنده‌ی ولوکوپتر همانند بقیه‌ی سرویس‌های درخواستی عمل می‌کند و با درخواست فرد تاکسی حاضر می‌شود تا مسافر را به مقصد خود حمل کند. مسئولین شرکت همکاری نزدیکی را با مقامات حمل‌و‌نقل دبی آغاز کرده‌اند؛ دوره‌ی آزمایشی تاکسی پرنده‌ی دبی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ شروع و به مدت ۵ سال ادامه دارد.

تاکسی پرنده

ساخت و توسعه‌ی ماشین‌های پرنده مثل ایروموبیل یا تاکسی‌های پرنده همچون Volocopter 2X مزیت‌های زیادی برای حمل‌و‌نقل درون شهری دارند که می‌توان به کاهش بار ترافیکی شبکه‌های جاده‌ای اشاره کرد. در ضمن تاکسی پرنده‌ی دبی توانسته گواهی‌های ایمنی لازم برای حمل مسافر را کسب کنند. در وب‌سایت ولوکوپتر آمده است:

ولوکوپتر احتیاج به زیرساخت‌های پرهزینه ندارد. در مرحله‌ی اول تاکسی بر روی سطح صاف می‌نشیند تا مسافر سوار وسیله شود و در مرحله‌ی بعد تاکسی به پرواز درمی آید.
تاکسی پرنده

ولوکوپتر تنها شرکتی نیست که به فکر ساخت تاکسی‌های پرنده افتاده است، شرکت اوبر نیز به فکر توسعه‌ی حمل‌و‌نقل هوایی و ایجاد مسیرهای تاکسی‌های پرنده است. در این بین شرکا‌ و استارتاپ‌های مختلفی هم هستند که در حال کار بر روی ایده‌ی تاکسی ها و ماشین‌های پرنده هستند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات