هرآنچه از اولین رویداد آنپکد ۲۰۲۳ انتظار داریم

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
طراحی پشت گلکسی S22 اولترا
در ۱۲ بهمن‌ شاهد برگزاری رویداد گلکسی آنپکد خواهیم بود و به نظر می‌رسد سامسونگ در این مراسم از پرچم‌دار گلکسی S23 و چند محصول دیگر رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

این مطلب با داده‌های جدید به‌روز شده است

گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ یکی از مورد انتظارترین رویدادهای صنعت فناوری است. سامسونگ همیشه در نوآوری پیشرو بوده و مراسم مذکور نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمایش محصولات این شرکت تلقی می‌شود.

همانطور که می‌دانید گلکسی آنپکد رویدادی است که علاقه‌مندان به فناوری مشتاقانه منتظر آن هستند زیرا طی آن جدیدترین دستگاه‌های سامسونگ به نمایش درمی‌آیند. دو رویداد Unpacked معمولاً در ماه‌های فوریه و آگوست هر سال برگزار می‌شود. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، این مسئله در سال ۲۰۲۳ نیز رخ خواهد داد.

گلکسی S22 اولترا

رویداد Unpacked در ماه فوریه عمدتاً برای گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ است. سری گلکسی تب اس نیز در این رویداد هر دو سال یک بار عرضه می‌شود.

سال ۲۰۲۲، سامسونگ در جریان رویداد آنپکد فوریه، سری Galaxy S22 و Galaxy Tab S8 را معرفی کرد. درضمن، باید این مسئله را به خاطر داشت که رویداد فوریه در هفته اول ماه برگزار می‌شود.

یکی از مدیران ناشناس سامسونگ تأیید کرد رویداد آنپکد فوریه ۲۰۲۳ برای عرضه سری Galaxy S23 آماده شده است. پیش‌تر احتمال می‌رفت مراسم مذکور بین یک تا هفت فوریه، به جای لاس‌وگاس در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد. حالا نیز تاریخ دقیق آن مشخص شده است.

درحال حاضر، شایعات زیادی درباره مراسم آینده‌ی سامسونگ منتشر شده است. در این مقاله همه اطلاعات درباره رویداد Galaxy Unpacked 2023، از تاریخ دقیق آن تا محصولاتی که می‌توانیم انتظار معرفیشان را داشته باشیم به صورت خلاصه دراختیار شما قرار می‌گیرد.

بنابراین، اگر به آخرین اخبار آنپکد سامسونگ علاقه‌مند هستید، این مقاله را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد مورد انتظار تا انتها همراه زومیت باشید.

سامسونگ Unpacked بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

پیش از تایید رسمی سامسونگ انتظار می‌رفت گلکسی آنپکد بعدی در هفته اول فوریه (۲۰۲۳) رخ دهد؛ حال شرکت مذکور تایید کرده است که در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه (۱ فوریه ۲۰۲۳) برگزار خواهد شد.

رویدادها

تاریخ‌ها

آنپکد ۲۰۲۳

۱ فوریه ۲۰۲۳

آنپکد ۲۰۲۲

۹ فوریه ۲۰۲۲

آنپکد ۲۰۲۱

۱۴ ژانویه ۲۰۲۱

آنپکد ۲۰۲۰

۱۱ فوریه ۲۰۲۰

سامسونگ در آخرین رویداد Unpacked خود در ۱۰ آگوست ۲۰۲۲، گلکسی زد فولد ۴، گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی واچ ۵ را معرفی کرد.

کدام محصولات در آنپکد بعدی معرفی خواهند شد؟

شایعات به رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۳ سامسونگ و احتمالاً تبلت‌های جدید طی رویداد آنپکد ۲۰۲۳ اشاره دارند. (در فوریه ۲۰۲۲، این شرکت از سری Galaxy Tab S8 رونمایی کرد.)

در ادامه محصولاتی که حدس می‌زنیم طی مراسم آنپکد ۲۰۲۳ رونمایی می‌شوند، ذکر شده‌اند.

خانواده گلکسی اس ۲۳

اطلاعاتی که تاکنون فاش‌ شده‌اند تأیید می‌کنند که سری Galaxy S23 در طول رویداد آنپکد ۲۰۲۳ فوریه عرضه خواهد شد.

در رویداد آتی سامسونگ، پرچم‌داران جدید این شرکت یعنی گلکسی S23 ،S23 پلاس و S23 اولترا به نمایش گذاشته خواهند شد. به نظر می‌رسد گوشی‌های مذکور دارای جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دوم، عمر باتری بهبود یافته و نمایشگرهای بهتر باشند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا Galaxy S23 Ultra در رنگ بژ و سفید تصویر فاش شده

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تا به امروز برای سری گلکسی اس در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را بازسازی کرد تا آن را بیشتر به گلکسی نوت شبیه کند. بدین‌ترتیب طراحی آن به‌صورت مستطیلی تغییر پیدا کرد و با S Pen‌ همراه شد.

گلکسی S23 استاندارد از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی AMOLED با وضوح Full HD پلاس (۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد. علاوه‌براین لایه‌ای از جنس گوریلاگلس وکتوس ۲ روی آن قرار دارد تا مقاومت بیشتری دربرابر ضربات و خط‌وخش داشته باشد.

اولین رندر گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ با وضوح بالا

از دیگر ویژگی‌های گلکسی S23 می‌توان به باتری ۳۹۰۰ میلی آمپرساعتی، پشتیبانی از شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۰ وات اشاره کرد.

گلکسی S23 و S23 پلاس مثل بسیاری دیگر از مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ از دوربین‌های شبیه نسل قبلی خود استفاده خواهند کرد. این دو دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال بهره خواهند برد.

اولین تصویر بازاریابی رسمی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در رنگ مشکی فانتوم
تصویر بازاریابی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در رنگ Cotton Flower
اولین تصویر بازاریابی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از نمای جانبی
اولین تصویر بازاریابی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

گلکسی S23 و S23 پلاس همچنین به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متر و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه مجهز خواهند شد که گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/2.2 است. دوربین سوم این گوشی‌ها ۱۰ مگاپیکسلی درنظر گرفته شده که از فاصله‌ی کانونی ۶۹ میلی‌متر، زاویه‌ی دید ۳۶ درجه و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن f/3.4 است. دوربین سلفی این دو گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است که امکان ثبت تصاویر HDR10 Plus و فیلم با حداکثر وضوح 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را ارائه می‌دهد. شایان‌ذکر است دوربین اصلی این گوشی‌ها امکان فیلم‌بردرای 8K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه را ارائه خواهد داد.

خبر نسبتاً بد این است که گفته می‌شود سامسونگ به منظور کاهش قیمت گلکسی S23 برخی از قابلیت‌ها را از این گوشی حذف و در برخی از بخش‌ها نظیر موتور ویبره، از قطعات ضعیف‌تر استفاده خواهد کرد. درنتیجه، احتمالاً سیستم بازخورد هپتیک مدل استاندارد گلکسی S23 ضعیف‌تر از مدل‌های پلاس و اولترا باشد.

حتی احتمالاً شاهد تغییراتی در نمایشگر خواهیم بود. ممکن است نمایشگر این گوشی حاشیه‌های بزرگ‌تری درمقایسه‌با گلکسی S22 داشته باشد.

گلکسی تب اس ۹

گلکسی Tab S8 همراه با سری گلکسی S22 در فوریه ۲۰۲۲ معرفی شد. همچنین نسل پیشین آن، یعنی Tab S7 و S7 پلاس در آگوست ۲۰۲۲ همراه با زد فولد ۲ در معرض دید جهانیان قرار گرفت. این نشان‌دهنده‌ی الگوی رونمایی سامسونگ برای تبلت خود است.

در حال حاضر، نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد مطمئن باشیم که خانواده گلکسی Tab S9 دارای سه عضو مختلف خواهد بود یا خیر. همچنین اطلاعات زیادی در مورد مشخصات یا ویژگی‌هایی آن فاش نشده است. اما باید اعتراف کرد که نمی‌توان احتمال رونمایی نسل جدید تبلت‌های سامسونگ در رویداد آنپکد را نادیده گرفت.

گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ پرو

نمی‌توان گفت که گلکسی واچ ۵ بهترین ساعت هوشمند سال ۲۰۲۲ بود. مشکلاتی سر راه این محصول وجود داشت که باعث نارضایتی خریداران شد. برای مثال، هنگام عرضه سامسونگ ادعا کرد ساعت جدیدش تا ۵۰ ساعت عمر باتری ارائه می‌دهد، اما بررسی‌ها نشان داد ظرفیت واقعی آن حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت است.

لیست اپلیکیشن‌های گلکسی واچ ۵ پرو

با توجه به اینکه قرار است سری Watch 6 در یکی از رویدادهای آنپکد ۲۰۲۳ رونمایی شود، انتظار داریم عمر باتری بیشتر، قابلیت شارژ سریع‌تر، حافظه داخلی بیشتر و اتصال 5G را با خود به همراه داشته باشد.

گلکسی بوک ۳

گفته می‌شود سامسونگ همچنین در آنپکد از سری جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک ۳ پرده‌برداری خواهد کرد. علاوه‌بر ارتقای سخت افزاری همیشگی، نسخه‌ی اولترا برای اولین‌بار به سری گلکسی بوک ۳ این شرکت اضافه خواهد شد.

سری گلکسی بوک ۳ شامل گلکسی بوک ۳، گلکسی بوک ۳ ۳۶۰، گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و گلکسی بوک ۳ اولترا خواهد بود.

تیزر تبلیغاتی گلکسی بوک ۳

گلکسی بوک ۳ و گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی و گلکسی بوک ۳ پرو در دو مدل با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی به دست مشتریان خواهند رسید. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و گلکسی بوک ۳ اولترا تنها اندازه‌ی ۱۶ اینچ خواهند داشت.

سایر محصولات

محصولات دیگری نیز وجود دارند که شاید آن‌ها را در آنپکد بعدی مشاهده کنیم اما نسبت به این مسئله مطمئن نیستیم.

از آن‌ها می‌توان به گلکسی بادز به‌روزرسانی‌شده اشاره کرد. ما برای دیدن آن هیجان زده هستیم زیرا نسل کنونی‌اش از بهترین هدفون‌های بی‌سیم موجود تلقی می‌شود.

در سال ۲۰۲۳، انتظار داریم گلکسی بادز ۳ به چهار وعده اصلی عمل کند: عمر باتری بهبود یافته، تأخیر کمتر، برد بی‌سیم بیشتر و صدای فضایی بهبودیافته که تجربه‌ای شبیه به کنسرت را شبیه سازی می‌کند.

گلکسی بادز ۲ پرو در کنار اس ۲۲ اولترا و گلکسی واچ

احتمالاً رویداد Unpacked آگوست گوشی‌های تاشو بعدی سری گلکسی Z را به نمایش می‌گذارد. البته هنوز نمی‌توان در مورد این تلفن‌های هوشمند چیزی گفت زیرا اطلاعات خاصی دردست نیست.

در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲ شاهد سه رویداد آنپکد بودیم. در سومین مراسم دستگاه‌های سری گلکسی A را به نمایش گذاشته شدند. این اولین بار بود که سامسونگ رویدادی را به‌طور انحصاری برای سری گلکسی A برگزار می‌کرد. چه کسی می‌داند شاید شاهد رویداد مشابهی برای سری گلکسی A در سال ۲۰۲۳ باشیم!

چگونه Galaxy Unpacked 2023 را تماشا کنیم؟

با وجود هیجان و انتظار فراوان پیرامون رویداد Unpacked 2023، بسیاری از مردم مشتاق هستند تا متوجه شوند چگونه می‌توانند آن را به صورت زنده تماشا کنند.

خوشبختانه، سامسونگ تماشای رویداد آینده Galaxy Unpacked 2023 را آسان کرده است. در ادامه روش‌های مختلف انجام این کار گفته شده‌اند.

۱. در samsung.com تماشا کنید

وب‌سایت رسمی سامسونگ این رویداد را به صورت زنده پخش می‌کند تا بتوانید مستقیماً از رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود آن را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به Samsung.com مراجعه و به‌دنبال تب «Live» بگردید.

۲. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی سامسونگ را دنبال کنید

صفحه‌های رسمی سامسونگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب نیز این رویداد را پخش خواهند کرد. مطمئن شوید که حساب‌های رسمی شرکت را دنبال می‌کنید تا به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید هشتگ #samsungunpacked را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تماشای زنده این رویداد جستجو کنید.

۳. زومیت

مانند هر سال، مراسم آنپکد به صورت زنده توسط تیم زومیت پوشش داده می‌شود و می‌توانید ازطریق سایت و کانال‌های اجتماعی ما رویداد مذکور را دنبال کنید.

کلام پایانی

سعی کردیم در این مقاله تمام اطلاعاتی که تاکنون از اولین گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ به دستمان رسیده است را به صورت خلاصه مطرح کنیم تا بتوانید با خواندن این مقاله متوجه شوید باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

مطمئناً این رویداد هیجان‌انگیزی برای طرفداران سامسونگ در همه‌ جای جهان خواهد بود. با رونمایی از دستگاه‌های جدید گلکسی، طرفداران برند مذکور می‌توانند شاهد نسل دیگری از محصولات پرطرفدار غول کره‌ی جنوبی باشند.

به نظر شما همراهان زومیت در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات