تاریخ برگزاری WWDC 2019 اپل به‌طور رسمی مشخص شد

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام دقایقی پیش اپل به‌صورت رسمی تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی ۲۰۱۹ را مشخص کرد.
تبلیغات

اپل (Apple) دقایقی پیش ازطریق وب‌سایت رسمی‌اش، تاریخ برگزاری WWDC 2019 را اعلام کرد. بر‌این‌اساس، کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی ۲۰۱۹ از ۳ تا ۷ژوئن (برابر با ۱۳ تا ۱۷ خرداد۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. در WWDC امسال، احتمالا کوپرتینویی‌ها روند سال‌های گذشته را در پیش خواهند گرفت و تمرکز ویژه‌ای روی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌های iOS ،macOS، تی‌وی OS و واچ OS خواهند داشت.

اپل برای کنفرانس امسال از شعار «کد بنویس، ذهن‌ها را منفجر کن» استفاده کرده که در نوع خود بسیار جالب‌ به‌نظر می‌رسد. همان‌طورکه در تصویر زیر می‌‌بینید،‌ اپل در دعوت‌نامه‌ی رویداد پیش‌ رو از تصویری جالب استفاده کرده که در نگاه اول، رباتی دوست‌داشتنی را به‌تصویر می‌کشد. ظاهرا مغز این ربات از شدت‌ هیجان براثر دیدن ابزارهای توسعه‌ی اپل منفجر شده است. 

کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل 2019 / WWDC2019

«کد بنویس، ذهن‌ها را منفجر کن»؛ شعار اپل برای WWDC 2019

شکی نداریم امسال اپل تمرکز ویژه‌ای روی iOS 13 خواهد داشت. به‌گفته‌ی برخی منابع،‌ در این نسخه از iOS شاهد تغییرات درخورتوجهی در رابط کاربری آیفون‌ها و آیپدها خواهیم بود؛ موضوعی که کاربران اپل مدت‌ها است انتظارش را می‌کشند و قطعا برای آن بسیار هیجان‌زده‌اند. 

شایعات اخیر می‌گویند اپل از مدت‌ها پیش، تلاش برای اعمال تغییراتی اساسی در رابط کاربری iOS را آغاز کرده و احتمال می‌دهیم این تلاش‌ها در iOS 13 ثمر‌بخش شوند. البته موارد یادشده، تنها تغییرات نخواهند بود و شکی نداریم iOS 13 تفاوت‌های متعددی با نسخه‌های پیشین خواهد داشت. یکی از شایعات هیجان‌انگیز به اضافه‌شدن حالت تاریک به نسخه‌ی جدید iOS مرتبط می‌شود.

آیپد پرو جدید اپل به‌طور باورنکردنی قدرت سخت‌افزاری چشمگیری دارد و همان‌طورکه پیش‌تر در بررسی‌مان از این محصول گفتیم، به‌دلیل محدودیت‌های فعلی iOS، این تبلت نمی‌تواند از تمام قدرتش بهره گیرد. ازاین‌رو، احتمال می‌دهیم آیپد پرو جدید با iOS 13 بتواند قدرتمندتر از قبل ظاهر شود و ویژگی‌های کاربردی بیشتری داشته باشد.

wwdc

امسال اپل تمرکز ویژه‌ای روی iOS 13 خواهد داشت

موردانتظارترین اتفاق کنفرانس WWDC 2019 نزدیکی هرچه‌بیشتر سیستم‌عامل‌های iOS و مک OS به‌یکدیگر است. از مدت‌ها پیش زمزمه‌های یکپارچه‌سازی این دو سیستم‌عامل را شنیده‌ایم؛ اما فعلا مطمئن نیستیم که این اتفاق کِی رخ خواهد داد. 

درواقع، یکی از تلاش‌های اپل برای ادغام این دو سیستم‌عامل یا شاید بهتر باشد بگوییم نزدیک‌تر‌کردن هرچه‌بیشتر آن‌ها به‌هم، امکان اجرای اپلیکیشن‌های آیپد و شاید حتی آیفون روی دستگاه‌های مبتنی بر مک است. این کار از مدت‌ها پیش با سیستم‌عامل macOS موهاوی آغاز شد؛ بااین‌حال تنها چند اپلیکیشن از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

انتظار داریم در کنفرانس امسال، اپل امکان آوردن اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان iOS را به macOS امکان‌پذیر کند تا دو سیستم‌عامل مذکور بیشتروبیشتر به‌هم نزدیک شوند. پروژه‌ی بزرگ اپل که فعلا با نام Marzipan شناخته می‌شود، تا سال ۲۰۲۱ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تنها با یک‌بار نوشتن اپلیکیشن، بتوانند برنامه‌ی خود را در سیستم‌های مختلف آیفون و آیپد و کامپیوترهای مک اجرا کنند.

WWDC

مک‌ پرو ماژولار بالاخره رونمایی می‌شود؟

در‌حال‌حاضر، اپلیکیشن‌های Marzipan اپل روی مک حس‌و‌حال عجیب‌و‌غریبی دارند و از تمامی امکانات بهره نمی‌برند. بنابراین امیدواریم اپل در کنفرانس امسال، به بهبود این پروژه‌ی مهم اشاره‌هایی کند.

حال که صحبت از مک شد، بهتر است یادآوری کنیم فعلا اطلاعی از برنامه‌های اپل برای این سیستم‌عامل در WWDC امسال نداریم و پیش‌بینی اتفاقات مراسم پیش‌ رو هم کار ساده‌ای نیست. در‌حال‌حاضر، اطلاع نداریم اپل دقیقا کِی می‌خواهد مک‌ پرو جدید ماژولار را معرفی کند. از دیدگاه ما، اتاقی پر از توسعه‌دهنده‌ی مشتاق و زبده می‌تواند بهترین مکان برای عملی‌کردن چنین ایده‌ای باشد. البته، نباید فراموش کنیم اپل معمولا در جریان WWDC محصولات سخت‌افزاری را رونمایی نمی‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت دراین‌زمینه چیست؟ چه‌ انتظاراتی از کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل ۲۰۱۹ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات