گوگل گفتگو با اسیستنت را طبیعی‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با به‌روزرسانی جدید گوگل اسیستنت که امشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل معرفی شد، تعامل با این دستیار صوتی به نحو بسیار طبیعی‌تری انجام خواهد شد.
تبلیغات

گوگل امشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O به‌روزرسانی بزرگی را برای گوگل اسیستنت معرفی کرد. هدف اصلی از این به‌روزرسانی این است که کاربران بتوانند گفتگو‌های طبیعی‌تر بیشتری با این دستیار صوتی داشته باشند. از این پس به جای آنکه هر دفعه برای فرمان دادن به گوگل اسیستنت ناگزیر به گفتن عباراتی همچون «هی گوگل» یا «اوکی گوگل» باشید، تنها یک بار مجبور به انجام این کار خواهید بود و سپس می‌توانید به گفتگو با این دستیار صوتی بپردازید.

گوگل این ویژگی را «گفتگوی پیوسته» می‌نامد و در هفته‌های پیش‌رو آن را منتشر خواهد کرد. این شرکت همچنین مشغول افزودن ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد تا با یک درخواست سوال‌های مختلفی بپرسند. در مراسم امشب اسکات هافمن از مدیران گوگل اشاره کرد که این ویژگی شاید قابلیت ساده‌ای به‌نظر برسد؛ اما در واقع بسیار پیچیده است. به لطف این ویژگی، می‌توانید درباره‌ی امتیازهای اخیر یک بازی سوال کنید و سپس با یک پرسش عملکرد یک بازیکن خاص را در آن بازی جویا شوید. در نتیجه، دیگر نیازی به گفتن دوباره‌ی «اوکی گوگل» نخواهید داشت.

استفاده از این ویژگی در هر کجا که گوگل اسیستنت حاضر باشد از جمله خودروها – جایی که گوگل در حال معرفی دستیار صوتی‌اش برای گوگل مپس است - امکان‌پذیر خواهد بود.

این ویژگی روش بسیار طبیعی‌تری را برای تعامل با گوگل اسیستنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هافمن اذعان کرد که استفاده‌ی پیوسته از درخواست‌های «هی گوگل» آزاردهنده است و اگر از جمله کاربران اسپیکرهای هوشمند این شرکت باشید، قطعا با این معضل بیش از بقیه آشنا هستید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات