انقلاب بعدی نوکیا؛ بسته‌بندی محصولات با شیوه‌ای بسیار خلاقانه

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بسته بندی نوکیا برای سال ۲۰۲۴
نوکیا با بسته‌بندی جدید محصولاتش و استفاده از مواد زیست‌تجزیه‌پذیر، در راستای حمایت از محیط زیست گام برمی‌دارد.
تبلیغات

شرکت نام‌آشنای نوکیا، اخیراً از یک ابتکار پیشگامانه در بسته‌بندی محصولاتش رونمایی کرده است که با محیط زیست سازگار خواهد بود. این ابتکارِ مهم، در راستای تعهدات نوکیا برای به حداقل رساندن خطرات زیست‌محیطی است.

نکته‌ی برجسته‌ی این نوآوری، کاهش چشمگیر اندازه و وزن بسته‌بندی است. نوکیا توانسته تا اندازه بسته‌بندی را تا ۶۰ درصد و وزن آن را تا ۴۴ درصد کاهش دهد.

این رویکرد نه تنها به معنای استفاده‌ی کمتر از مواد اولیه برای بسته‌بندی گوشی نوکیا است، بلکه منجر به کار‌آمدی بیشتر زنجیره تأمین و بهبودِ روش‌های انبار محصولات می‌شود و در نهایت به کاهش انتشار کربن در فرآیند حمل و نقل کمک می‌کند.

بسته بندی کارتنی جدید نوکیا
یک جعبه کارتنی در دست یک نفر

نوکیا با تمرکز در استفاده از مواد زیست‌تجزیه‌پذیر برای بسته‌بندی محصولاتش رویکردی انقلابی در پیش گرفته است. آن‌ها مواد غیر قابل‌تجزیه‌ی زیستی مانند فوم، پلاستیک، مواد سفید‌کننده، سموم و مواد شیمیایی را در فرآیند ساخت حذف کرده‌اند. این بسته‌بندی جدید اکنون از قطعات مقوایی کاملاً قابل‌بازیافت ساخته شده است که با استاندارد شورای نیک‌داری جنگل (FSC) مطابقت دارد.

این مواد ۱۰۰ درصد از جنس فیبرهای بازیافتی و سازگار با محیط زیست هستند و ساختاری مستحکم و بالشتک مقاوم در برابر سقوط دارند تا ایمنی محصول را در زمان حمل و نقل تضمین کنند.

نوکیا بسته‌بندی‌های جدید را به صورت چندبار مصرف طراحی کرده است تا مصرف‌کنندگان را به استفاده‌ی مجدد یا نهایتاً بازیافت آن‌ها تشویق کند که موجب کاهش حجم زباله‌ برای محل‌های دفن پسماند خواهد شد. نوکیا با این کار، فعالانه با سوزاندن دی‌اکسید کربن و آلودگی دریایی مبارزه می‌کند.

نوکیا اکنون در ارسال محصولاتش به شرکت Deutsche Telekom این روش جدید را وارد فاز عملیاتی کرده است که پیش‌بینی می‌شود انتشار دی‌اکسید کربن را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

تعهد نوکیا تنها در حیطه‌ی بسته‌بندی خلاصه نمی‌شود. این شرکت برنامه‌ای بلندپروازانه دارد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) خود را به میزان ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ و نهایتاً به عدد صفر تا سال ۲۰۵۰ برساند.

این رویکرد جامع برای حمایت از محیط‌زیست، نشان می‌دهد که نوکیا مسئولیت اجتماعی خود را برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی در جهان بسیار جدی در پیش گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات