تجربه‌ی عملکرد کاهش نشر کربن مایکروسافت در قالب بازی

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش مایکروسافت در حوزه کاهش انتشار کربن، در قالب یک رویداد تعاملی به بازی ماینکرفت افزوده شده است.
تبلیغات

مایکروسافت در جهت حفاظت از محیط ‌زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ نشر کربن خود را به صفر برساند. اکنون که یک سال از ورود مایکروسافت به این حوزه می‌گذرد، اخیرا گزارش سالانه‌ی کاهش انتشار کربن و حفاظت از محیط ‌زیست و مبارزه با گرمایش جهانی را منتشر کرد. حال استودیوی Mojang سازنده بازی ماینکرفت، این گزارش را در قالب یک نقشه جدید به ماینکرفت اضافه کرده است.

به گزارش The Verge، این نقشه که Sustainable City نام دارد به‌رایگان از فروشگاه ماینکرفت قابل دانلود است. این نقشه جدید شامل شش درس می‌شود و به گفته استودیوی Mojang، به دانش‌آموزان درس رهبری خواهد داد. این درس‌ها شامل موضوعاتی مانند تولید بدون آلایندگی غذا، حل مشکل آب‌های سطحی و تعهد جنگل‌کاری خواهد شد.

یکی از درس‌ها بازیکن را موظف می‌کند در خانه‌ای که تماما از مواد پایدار تشکیل شده است، به جست‌وجو بپردازد. خانه‌ای دیگر بازیکن را موظف می‌کند که درباره محل دفن زباله‌هایی غیر قابل بازیافت تحقیق کنند.

نسخه آموزشی بازی ماینکرفت در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و شدیدا مورد استقبال قرار گرفت. در حال حاضر ۳۵ میلیون دانش‌آموز از نسخه آموزشی بازی ماینکرفت استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات