گوگل از نقشه ساخت مقر عظیم خود در سن‌خوزه پرده برداشت

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مقر سن‌خوزه گوگل که به‌تازگی جزئیات بیشتری از آن منتشر شده، قرار است کاملا سازگار با محیط‌زیست ساخته شود.
تبلیغات

رندرهای منتشرشده از مقر سن‌خوزه گوگل مانند هیچ جای دیگری نیست و مانند آن را تاکنون مشاهده نکرده‌اید. برخلاف سایر مقرها که تا این لحظه ساخته شده‌اند، مقر سن‌خوزه گوگل کاملا بازطراحی شده و بخشی از شهر را شامل می‌شود. نیمی از ۸۰ هکتار زمینی که برای این مقر در نظر گرفته شده، دراختیار فضاهای اقامتگاهی و سایر امکانات عمومی خواهد بود و برای استفاده مردم شهر سن‌خوزه هم آزاد است.

مقر گوگل

گوگل ساختمان‌های مقر جدیدش را دراختیار سازمان‌های غیرانتفاعی مختلف مانند هتل‌ها و اجراهای زنده موسیقی قرار خواهد داد. محل مخصوصی هم برای قرارگرفتن کامیون‌های مخصوص غذا در این مقر قرار گرفته است. حتی منطقه‌ای سبز هم برای این مقر در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند از طبیعت لذت ببرند. کارمندان و بازدیدکنندگان از این مقر به ۱۰ پارک دسترسی خواهند داشت.

مقر سن خوزه گوگل

سازندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که این مقر به‌گونه‌ای ساخته خواهد شد که کاملا با شرایط محیط‌زیست سازگار باشد. انرژی موردنیاز همه ساختمان‌ها به‌صورت خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌صورتی است که بتواند حداکثر میزان استفاده را از آن‌ها برد. این مقر به شیوه‌ای ساخته می‌شود که نزدیک به ۶۵ درصد جمعیت آن به دوچرخه و وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی خواهند داشت. همچنین، در بخش‌هایی از این مقر هشدارهایی درباره تغییرات آب‌وهوایی و تغییرات اقلیمی به مردم داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات