سرویس نقشه و مسیریابی هوشمند ایرانی برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس نقشه‌ و مسیریاب ایرانی مپ ابزارهای موردنیاز وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر مکان‌یابی را به‌صورت API کاملا بومی ارائه می‌کند.
تبلیغات

امروزه، سرویس‌های مبتنی‌بر مکان‌یابی در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های متعددی استفاده می‌شوند و ازجمله خدمات پرکاربرد در میان کاربران هم محسوب می‌شوند. دراین‌میان، سرویس‌های بزرگی وجود دارند که خدمات زیرساخت نقشه و مسیریابی را به توسعه‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها ارائه می‌کنند. مپ محصول هولدینگ استارتاپی سان یکی از این سرویس‌ها است که با تمرکز بر بازار داخلی و استارتاپ‌های ایرانی مکان‌محور فعالیت می‌کند.

محمد معصومی، مدیر بخش زیرساخت و توسعه‌ی فنی مپ، از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را با محوریت دیجیتالی‌کردن نقشه‌های شهر تهران شروع کرد. زمانی‌که معصومی وارد همکاری با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران شد، از دستگاه‌هایی به‌نام دیجیتایزر برای تبدیل نقشه‌های کاغذی به دیجیتال استفاده می‌کرد. او سال‌های بعدی فعالیت خود را به همین حوزه‌ی نقشه‌ی دیجیتال و سرویس‌های اینترنت اختصاصی داد و در سال ۱۳۸۳، شرکت «شیوه نرم‌افزار» را با هدف ارائه‌ی نقشه در پلتفرم دسکتاپ تأسیس کرد. سال ۱۳۹۴، شرکت سان سهام عمده‌ی شیوه نرم‌افزار را خرید و سرویس مپ محصول این همکاری بود.

مپ

تمرکز اصلی تیم مپ ارائه‌ی API نقشه و مسیریابی به شرکت‌های دارای سرویس‌های مکان‌محور است. درحال‌حاضر، نزدیک به ۵۰۰ سرویس از API مپ استفاده می‌کنند و خدمات مخصوص مصرف‌کننده‌ی نهایی نیز در وب‌سایت شرکت و اپلیکیشن اندروید ارائه می‌شود.

تیم توسعه‌ی مپ نقطه‌ی تمایز خود در مقایسه با تیم‌های مشابه را در سرعت و هوشمندی بیان می‌کند. آن‌ها اعتقاد دارند محتوای داخلی نقشه‌ها نیز از رقبا گستردگی بیشتری دارد. داده‌ی موجود در نقشه‌های مپ، هم به‌صورت داخلی و هم به‌دست کاربران در نقشه‌ها وارد می‌شود. 

مپ

مپ علاوه‌بر شرکت‌های داخلی، به کشورهای همسایه همچون عراق و آذربایجان هم خدمت‌رسانی می‌کند. به‌علاوه، درحال‌حاضر نزدیک به ۲۰ هزار کاربر از سرویس عمومی این استارتاپ استفاده می‌کنند. سخنگوی مپ در پایان مصاحبه با اشاره به فعالیت گروه‌های متنوع در حوزه‌ی نقشه و مسیریابی، همکاری و توسعه‌ی هم‌زمان را کلید رقابت گروه‌های ایرانی با سرویس‌های خارجی همچون گوگل‌مپ بیان می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات