شیرجه ۷۸ میلیارد دلاری انویدیا تحلیلگران بازار بورس را در شوک فرو برد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو انویدیا Nvidia روی ساختمان آسمان آبی
سقوط ۷۸ میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا در یک روز، بدترین عملکرد روزانه‌ی این شرکت در چهار ماه اخیر را رقم زد.
تبلیغات

انویدیا قرار است تا ساعاتی دیگر جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کند. عملکرد چشمگیر در ماه‌های اخیر باعث شده است انتظار تحلیلگران وال‌استریت از انویدیا بسیار زیاد باشد و همین موضوع روی ارزش بازار این شرکت اثر گذاشته است.

بر اساس گزارش Market Watch، ارزش سهام انویدیا ۴٫۳۵ درصد افت کرد تا بدترین روز این شرکت در چهار ماه اخیر ثبت شود. انویدیا در اواخر سال ۲۰۲۳ با افت ۴٫۷ درصدی مواجه شده بود، اما از آن زمان روند کاملاً صعودی گرفت و توانست سروصدای زیادی در بازار بورس آمریکا به‌راه بیندازد.

افت ۴٫۳۵ درصدی سهام انویدیا باعث شد ۷۸ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت یک‌شبه ناپدید شود. این نخستین‌بار در تاریخ انویدیا است که ارزش بازار تیم سبز در یک روز چنین افت شدیدی تجربه می‌کند. رکورد قبلی، ۵۳ میلیارد دلار بود که در سال ۲۰۲۳ ثبت شد. با وجود افت اخیر، ارزش سهام انویدیا از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش‌از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که احتمالاً انویدیا توانسته است در فصل پایانی سال گذشته‌ی میلادی (منتهی‌به اواسط دی) سود هر سهم ۴٫۵۹ دلار و درآمد ۲۰٫۴ میلیارد دلار به جیب بزند. براین‌اساس، سود تعدیل‌شده‌ی هر سهم ۴۰۰ برابر رشد کرده و درآمد این شرکت بیش از سه برابر شده است.

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران، آمار درخشان انویدیا در فصل جاری نیز ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود سود تعدیل‌شده‌ی هر سهم در فصل جاری به ۵٫۰۲ دلار و درآمد به ۲۲٫۲ میلیارد دلار برسد که به ترتیب ۳۵۰ درصد و سه برابر بیشتر از سال قبل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات