مایکروسافت رکورد اپل را شکست؛ ثبت بالاترین ارزش بازار در تاریخ

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت در میان جمعیت
ارزش سهام مایکروسافت از سه تریلیون دلار عبور کرد و این شرکت توانست رکورد اپل را بشکند.
تبلیغات

مایکروسافت در چند ماه اخیر، روزهای شلوغ و پرفعالیتی را پشت‌ سر گذاشته و رسماً به بالاترین ارزش بازار در بین تمام شرکت‌ها دست یافته است.

طبق آخرین داده‌ها، سهام شرکت ساتیا نادلا با پشت‌سر گذاشتن یک هفته‌ی پیروزمندانه‌ی دیگر به ۳٫۱۲۵ تریلیون دلار رسیده است. مایکروسافت موفق شد رکورد قبلی‌ای را که تابستان گذشته توسط اپل با ۳٫۰۹ تریلیون دلار به ثبت رسید، بشکند و در اولین جایگاه قرار بگیرد. سازنده‌ی گوشی آیفون، جمعه را با ارزش بازار ۲٫۹۱۶ تریلیون دلار به پایان رساند.

مایکروسافت یکی از رهبران اصلی حوزه‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود و به‌لطف سرمایه‌گذاری روی این فناوری توانسته است به‌سرعت در بازار بورس آمریکا رشد کند.

نادلا مدتی پیش گفته بود: «با استقرار هوش مصنوعی در تمام حوزه‌های فناوری، مشتریان جدیدی را جذب می‌کنیم و به ارائه‌ی مزایای جدید و بهبود بهره‌وری در هر بخش کمک خواهیم کرد.»

درآمد مایکروسافت در فصل اخیر با ۱۸ درصد افزایش به ۶۲ میلیارد دلار رسید. این رشد قابل‌ توجه را می‌توان نتیجه‌ی تلاش ردموندی‌ها برای قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ از جمله دستیار کوپایلت و البته خرید موفقیت‌آمیز اکتیویژن، یکی از شرکت‌های بزرگ‌ صنعت بازی و اضافه‌ شدن آن به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات