ارزش بازار انویدیا سربه‌فلک کشید؛ تسلا و ایلان ماسک جا ماندند

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
چهره ناراحت ایلان ماسک / Elon Musk با چشن بسته پس زمینه سیاه
ارزش بازار انویدیا به بیشترین حد خود رسیده است و اکنون این شرکت در بازار جهانی بالاتر از تسلا قرار دارد.
تبلیغات

به‌گزارش U.S. News & World Report ارزش بازار انویدیا در ماه ژانویه (دی و بهمن) افزایش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و با اضافه‌شدن ۲۹۶٫۵۲ میلیارد دلار به ارزش بازار این شرکت، اکنون تیم سبز به ارزش کل ۱٫۵۲ تریلیون دلاری رسیده است.

آخرین جهش رکوردشکن انویدیا متعلق به می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲) بود؛ زمانی‌که ارزش بازار این شرکت ۲۴۸٫۲۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

انویدیا به‌عنوان شرکتی پیش‌گام درزمینه‌ی ساخت پردازنده‌های گرافیکی، صعود چشمگیر ارزش بازار خود را مدیون بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ساخت کارت گرافیک دسکتاپ می‌داند. مدل‌های مختلف کارت گرافیک انویدیا جزو بهترین‌های بازار هستند.

در‌حال‌حاضر مایکروسافت یکی از رهبران بازار هوش مصنوعی و با افزایش تقاضا برای سرویس پردازش ابری آژور، موفق شده است تا سود خیره‌کننده ۱۵۹٫۳۶ میلیارد دلاری را به‌دست آورد. دراین‌میان، ارزش بازار تسلا دچار افت ۲۴٫۵ درصدی شد و این شرکت در بین ۲۰ برند برتر دنیا ضعیف‌ترین عملکرد را از خود نشان داد.

طبق ادعای منابع آگاه،‌ انویدیا روی تراشه‌ی جدید HA20 کار می‌کند که در‌دسترس شرکت‌های چینی قرار خواهد گرفت تا در حوزه‌ی تعلیم هوش مصنوعی فعالیت کند. انویدیا این پردازنده‌ی گرافیکی را پیش‌فروش کرده و قیمت کارت گرافیک یادشده بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار اعلام شده است.

ظرفیت‌ حافظه و قیمت تراشه‌ی Ascend 910B هواوی در رقابت تنگاتنگ با تراشه‌ی HA20 انویدیا قرار دارد. هواوی هم‌اکنون یکی از شرکت‌های مهم فعال در بازار هوش مصنوعی چین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات