مدیرعامل انویدیا در ستایش هواوی: رقیبی قدرتمند در بازار تراشه داریم

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل انویدیا با کت مشکی
مدیر‌عامل انویدیا از هواوی به عنوان «رقیب قدرتمند سازنده‌‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی» یاد کرد.
تبلیغات

هواوی پس از تولید تراشه‌ی چینی برای سری گوشی‌های هواوی میت ۶۰، به کانون توجه جهانی بازگشت. در همین حین برخی از منابع گفته‌اند هواوی به حضور در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی هم علاقه دارد. مدیر‌عامل انویدیا، هواوی را رقیب بسیار قدرتمندی برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جن‌سون هوانگ، مدیر‌عامل شرکت انویدیا اذعان می‌کند که شرکت‌های هواوی، اینتل و استارتاپ‌های صنایع نیمه‌‌هادی، چالش بزرگی را برای موقعیت مسلط انویدیا در بازار شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند.

مدل‌های مختلف کارت گرافیک انویدیا به مهم ترین و داغ‌ترین محصولات زمینه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند؛ زیرا کارآمد‌‌‌ترین زیرساخت را برای توسعه‌ی مدل‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی مانند ChatGPT ارائه می‌دهند.

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی آمریکا، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که ایالات متحده موانعی را برای فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به چین ایجاد کرده و دسترسی چین به این محصولات را محدود کرده است.

هوانگ در روز چهارشنبه اعلام کرد که چین ۲۰ درصد از فروش انویدیا را به خود اختصاص داده است. او در ادامه به تنش‌های اقتصادی چالش برانگیز میان آمریکا و چین اشاره کرد.

تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا به عنوان یک محصول استراتژیک در برقراری توازن قدرت میان دو اقتصاد پیشرو در جهان در نظر گرفته می‌شوند. انویدیا مجموعه‌ی جدیدی از محصولات را برای بازار چین ارائه خواهد کرد که مطابق با آخرین قوانین ارائه‌شده از سوی واشنگتن است.

هوانگ در ادامه اذعان کرد که انویدیا به مشتریان چینی مستقر در سنگاپور خدمات ارائه می‌دهد. شرکت‌های تنسنت، بایت‌دنس و علی‌بابا از جمله بزرگترین شرکت‌های چینی حاضر در سنگاپور محسوب می‌شوند.

طبق یک پرونده‌ی نظارتی، مشتریان چینی مستقر در سنگاپور، حدود ۱۵ درصد از درآمد این غول تراشه‌سازی را در سه‌ماهه‌ی منتهی به مهر ماه به خود اختصاص دادند.

سنگاپور به منظور افزایش رشد اقتصادی خود، به گسترش اقتصاد دیجیتال اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. همچنین انویدیا برای تولید انواع مختلف کارت گرافیک با غول تایوانی TSMC همکاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات