رقبای نتفلیکس برای ضرر سنگین ۵ میلیارد دلاری آماده می‌شوند

شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو نتفلیکس Netflix نت فلیکس طرح قرمز و مشکی فلش رو به پایین
رقبای نتفلیکس نتوانسته‌اند به اندازه‌ی این شرکت موفق باشند و انتظار می‌رود امسال بیش از ۵ میلیارد دلار ضرر کنند.
تبلیغات

بر اساس پیش‌بینی‌های فایننشال‌ تایمز، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی استریم بیش از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ ضرر خواهند کرد. بخش‌های استریم دیزنی، کامکست و پارامونت همگی در سال جاری پول از دست خواهند داد، اما وارنر برادرز دیسکاوری کمی سود به جیب خواهد زد.

ریچ گرین‌فیلد، تحلیلگر، می‌گوید که شرکت پارامونت به‌دنبال ادغام با وارنر برادرز است: «تنها کاری که [شرکت‌ها] می‌دانند چگونه برای بقای خود انجام دهند، تلاش برای ادغام و کاهش هزینه‌ها است.»

تلاش شبکه‌های کابلی برای سلطه بر حوزه‌ی استریم نتیجه‌ی عکس داده است و مردم خدمات شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و هولو را انتخاب می‌کنند؛ چون شبکه‌های کابلی تعداد انگشت‌شماری از محتوای با کیفیت را در بسته‌های پریمیوم با قیمت‌های بالاتر ارائه می‌دهند.

وقتی مردم به شبکه‌های پخش اینترنتی هجوم بردند، به‌شدت به تلوزیون کابلی و هالیوود ضربه خورد؛ بنابراین، شرکت‌های تلوزیونی به این فکر افتادند که از سرویس‌های پخش آنلاین تقلید کنند اما در نهایت شکست خوردند.

برنده‌ی واقعی در تمام این شلوغی‌ها، نتفلیکس است که پیشگام خدمات پخش VOD محسوب می‌شود؛ منظور از VOD، سرویس‌هایی هستند به کاربران اجازه می‌دهند محتواهای صوتی یا تصویری را هر زمان که خودشان خواستند گوش بدهند یا تماشا کنند.

نتفلیکس در سال‌های اخیر سود زیادی کسب کرده است. این شرکت میزبان ۹ میلیون کاربر جدید شده تا بهترین عملکردش را از سال ۲۰۲۰ به‌نمایش بگذارد.

در همین حال، شرکت‌های تازه‌وارد به حوزه‌ی استریم در تلاش برای سرپا ماندن هستند و ظاهراً حتی دیزنی هم از ضرر در امان نیست. سرویس استریم دیزنی پلاس در سه فصل اول امسال ۱٫۶ میلیارد دلار سرمایه از دست داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات