بلک بری همچنان به حیاتش ادامه می‌دهد

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو بلک بری / Blackberry در پس زمینه مشکی
بلک‌بری از سود غافلگیرکننده‌ی حاصل از فروش خدمات امنیت سایبری خود در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری خبر داد.
تبلیغات

شرکت کانادایی بلک‌بری که زمانی به عنوان سازنده‌ی انواع گوشی بلک بری بسیار معروف بود و محصولاتش هنگام خرید گوشی توسط کاربران از گزینه‌های حتمی خرید بودند، در بحبوحه‌ی افزایش تهدیدات امنیتی، از سود غافلگیرکننده‌ی حاصل از فروش خدمات امنیت سایبری در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری خبر داد.

به گزارش رویترز، سود به دست آمده توسط بلک‌بری به خاطر ثابت بودن هزینه‌‌های مربوط به امنیت سایبری است زیرا کسب‌و‌کار‌ها و دولت‌های مختلف همواره در حال تلاش برای تقویت سیستم‌های امنیتی خود در برابر هکر‌ها هستند.

برای نمونه طی چند ماه گذشته چندین کازینو و مراکز مرتبط با آن‌ها با حمله‌های سایبری بی‌سابقه‌ای مواجه شدند، در نتیجه چنین مراکزی برای ارتقاء سیستم‌های امنیتی خود دست به دامان شرکت‌هایی نظیر بلک‌بری شدند.

در اوایل دسامبر سال جاری (آذر و دی) بود که کانادایی‌ها طرح عرضه‌ی اولیه خدمات عمومی خود را برای تجارت در زمینه‌ی اینترنت اشیا کنار گذاشتند، اما آن‌ها این را پایان کار نمی‌دانند و همچنان انتظار دارند تجارت در زمینه‌ی اینترنت اشیا و امنیت سایبری را به بخش‌های کاملاً مستقل تقسیم کنند.

بلک‌بری علاوه‌بر موارد گفته شده قصد دارد برای ساده‌کردن ساختار شرکت خود واحد‌های تجاری مختلف را از یکدیگر مستقل کند. این امر در سودآوری بیشتر به شرکت مسقر در واترلو کمک شایانی خواهد کرد.

در حالی که تحلیلگران برای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری درآمدی معادل ۱۷۳٫۵ میلیون دلار را برای بلک‌بری پیش‌بینی کرده بودند، این شرکت در بازه‌ی یادشده توانست درآمد خود را از ۱۶۹ میلیون دلار به ۱۷۵ میلیون دلار افزایش دهد.

بلک‌بری انتظار درآمدی بین ۱۵۰ تا ۱۵۹ میلیون دلار را برای سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات