چگونه در ۲ سال ۲٫۹ میلیون دلار ضرر کنیم؟ از سینا استوی بپرسید

دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
سینا استوی در حال فکر کردن کت شلوار
سینا استوی ان اف تی توییت اول جک دورسی را با قیمت ۲٫۹ میلیون دلار خرید؛ اما این ان اف تی اکنون چهار دلار ارزش دارد.
تبلیغات

مالک فعلی ان اف تی اولین توییت جک دورسی (بنیان‌گذار و مدیرعامل اسبق توییتر) بار دیگر این دارایی دیجیتالی را برای فروش گذاشته؛ اما قیمت این ان اف تی به‌شکل قابل‌توجهی افت کرده است.

سینا استوی، مدیرعامل صرافی ایرانی تعطیل‌شده‌ی کریپتولند که به کلاه‌برداری سنگین متهم است، ان اف تی اولین توییت جک دورسی را در سال ۲۰۲۱ با قیمت ۲٫۹ میلیون دلار خریداری کرده بود. در حال حاضر بالاترین پیشنهاد برای این ان اف تی، یک اتر معادل ۱٬۸۹۵ دلار است.

استوی از زمان خرید ان اف تی موردبحث، بارها تلاش کرده است آن را بفروشد. او تقریباً یک سال پس از خرید، ان اف تی را به مزایده گذاشت و انتظار داشت که بتواند آن را با قیمت ۴۸ میلیون دلار به فروش برساند.

اسکرین شات NFT اولین توییت جک دورسی

مزایده‌ی بهار ۲۰۲۲ که توسط استوی برگزار شد، به شیوه‌ای مضحک به پایان رسید. در آن زمان بهترین پیشنهاد برای ان اف تی توییت جک دورسی ۲٫۲ اتر بود که ۶٬۸۰۰ دلار ارزش داشت. افت تقریباً سه میلیون دلاری قیمت ان اف تی خریداری‌شده توسط استوی در تنها یک سال، باورنکردنی است.

سینا استوی در سال ۲۰۲۳ نیز تلاش کرده ان اف تی را بفروشد. این بار بهترین پیشنهاد در بازارگاه OpenSea کمتر از قبل بود و به تنها ۰٫۰۹ اتر معادل ۲۷۷ دلار رسید.

روز گذشته رسانه‌هایی نظیر CNBC گزارش دادند استوی بار دیگر ان اف تی توییت جک دورسی را به مزایده گذاشته است. سریعا تیترهایی نظیر «افت ارزش از ۲٫۹ میلیون دلار به تنها چهار دلار» اینترنت را درنوردید.

بررسی مزایده در OpenSea نشان می‌دهد پس از پیشنهاد چهار دلاری، اکنون یک پیشنهاد یک اتر (معادل ۱٬۸۹۵ دلار) ثبت شده است؛ یعنی ۹۹٫۹۳ درصد کمتر از آنچه استوی در سال ۲۰۲۱ پرداخت کرد.

سینا استوی سال گذشته گفته بود که ان اف تی را به هر کسی نمی‌فروشد: «اینکه چه کسی می‌خواهد ان اف تی را بخرد برایم مهم است. این ان اف تی را به هر کسی نمی‌فروشم چون به نظرم هر کسی لایق این ان اف تی نیست.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات