سامسونگ به‌دنبال افت شدید درآمدش، در مدل کسب‌وکار موبایل بازنگری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ
سامسونگ برای مواجهه با کاهش فروش کلی گوشی در جهان قصد دارد تغییرات مهمی در مدل کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، سامسونگ برای مقابله با وضعیت نامطلوب کلی بازار گوشی‌های هوشمند، دستور بازنگری کامل مدل کسب‌وکار خود را صادر کرده؛ این شرکت همچنین قصد دارد روند کاری واحد ساخت تلویزیون خود را بازنگری کند؛ زیرا اخیراً با رقابت سنگینی از جانب ال‌جی مواجه شده است.

به گزارش فون‌آرنا، دستور بازنگری در مدل کسب‌وکار واحد گوشی‌های هوشمند سامسونگ با شروع سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری صادر شده است.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای جبران کاهش درآمد بخش گوشی‌های هوشمند خود قصد دارد سری جدید گلکسی زدفولد و گلکسی زدفلیپ را زودتر از موعد مقرر معرفی کند. ظاهراً رویداد رونمایی از گلکسی زدفولد ۵ و گلکسی زدفلیپ ۵ برای ۱۹ یا ۲۶ جولای (۲۸ تیر یا ۴ مرداد) و عرضه‌ی این محصولات نیز برای ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) برنامه‌ریزی شده است.

کاهش درآمد اخیر سامسونگ درواقع بیشتر به بخش تراشه‌سازی این شرکت ارتباط دارد؛ زیرا امسال برای اولین‌بار در ۱۴ سال گذشته با ضرر مواجه شد.

بخش Device Experience (DX) سامسونگ سود سالانه‌ی خود را ۲۶۲ میلیون دلاری افزایش داده است. این واحد شامل کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و لوازم خانگی و شبکه می‌شود.

اگر نگاهی دقیق‌تر به عملکرد سامسونگ DX داشته باشیم، واحد گوشی‌های هوشمند و شبکه‌ی این شرکت سودی در حدود ۳ میلیارد دلار به‌دست آورده که ۹۰ میلیون دلار نسبت‌به دوره‌ی عرضه‌ی سری گلکسی S22 افزایش یافته است.

دلیل افزایش نسبی سوددهی سامسونگ، فروش بسیار خوب گلکسی S23 اولترا اعلام شده؛ زیرا همان‌طور که در بررسی گلکسی S23 اولترا نیز گفتیم، این گوشی یکی از کامل‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیا است. اگرچه فروش بسیار بالای S23 Ultra به جبران کاهش سوددهی واحد تلویزیون و لوازم‌ خانگی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول کمک کرد؛ اما کافی نبود.

اکنون باید دید بازنگری در مدل کسب‌وکار گوشی های هوشمند سامسونگ، چه تأثیری در عملکرد مالی این شرکت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات