تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا «بزرگ‌ترین افت سوددهی تاریخ هواوی» را رقم زد

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
هواوی در سال گذشته‌ی میلادی بزرگ‌ترین افت سوددهی را در تاریخ فعالیتش تجربه کرد. این سقوط آزاد در نتیجه‌ی تحریم‌های آمریکا اتفاق افتاد.
تبلیغات

جدیدترین گزارش مالی هواوی نشان می‌دهد این شرکت با بزرگ‌ترین افت سوددهی سالانه در تاریخ فعالیتش مواجه شده، اتفاقی که نتیجه‌ی مستقیم تحریم‌های آمریکا است.

غول چینی صنعت فناوری در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۳۵٫۶ میلیارد یوان (تقریباً ۵٫۱۸ میلیارد دلار) سود به جیب زد که ۶۹ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ است. تا قبل از افت ۶۹ درصدی، بزرگ‌ترین سقوط سود هواوی در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود، زمانی که این شرکت ۵۹ درصد سود کمتر نسبت‌ به ۲۰۱۰ کسب کرد.

افزون‌بر تحریم‌های آمریکا، فروش برند آنر در سال ۲۰۲۱ یکی دیگر از عواملی است که روی کاهش سوددهی هواوی اثر گذاشته. هواوی می‌گوید قیمت قطعات در سال اخیر بالا رفته و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در چین نیز بی‌تأثیر نبوده است. هواوی همچنین در سال گذشته بودجه‌ی تیم تحقیق‌و‌توسعه را افزایش داد.

رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی در جلسه‌ی مالی اخیر این شرکت گفت ترکیبی از «محیط خارجی پرچالش» و «عوامل غیر بازاری» باعث شدند این شرکت همچنان تحت فشار باشد: «در بحبوحه‌ی این طوفان، به رقابت ادامه دادیم و هرآنچه را که در توانمان بود برای دوام کسب‌و‌کارمان و خدمت‌دهی به مشتریان به کار بستیم.»

با وجود افت قابل‌توجه سوددهی، درآمد هواوی در سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۰٫۹ درصد رشد کرد و به ۶۴۲٫۳ میلیارد یوان (۹۳٫۳ میلیارد دلار) رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات