هواوی با افزایش درآمد، از غلبه‌بر تحریم‌های آمریکا و «بازگشت به روال معمول» خبر می‌دهد

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی می‌گوید این شرکت سرانجام درآمد سالانه‌اش را افزایش داده است و اکنون «به‌ روال معمول» تجارت انجام می‌دهد.
تبلیغات

هواوی در بیانیه‌ای می‌گوید درآمدش در سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۰٫۴ رشد کرده است. این نشان می‌دهد افت فروش محصولات هواوی که در نتیجه‌ی تحریم‌های شدید آمریکا ایجاد شده بود، متوقف شده است. هواوی یکی از بزرگ‌ترین برندهای چینی است که در حوزه‌های مختلفی مثل تجهیزات شبکه، موبایل و لپ تاپ فعالیت می‌کند.

به گزارش رویترز، با وجود رشد اندک درآمد سالانه‌ی هواوی، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی این شرکت نسبت‌به آینده بسیار خوش‌بین است. اریک شو در نامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سال جدید خطاب به کارکنان گفت هواوی به محدودیت‌های آمریکا عادت کرده و کسب‌و‌کارش به «روال معمول» بازگشته است.

به گفته‌ی اریک شو، هواوی توانسته است در یک سال اخیر ۶۳۶٫۹ میلیارد یوان (۹۱٫۵۳ میلیارد دلار) درآمد به جیب بزند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ موفق‌به کسب درآمد ۶۳۴ میلیارد یوان (۹۱٫۲ میلیارد دلار) شده بود.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، فروش هواوی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۷٫۲ درصد رشد کرد و به ۱۹۱ میلیارد یوان (۲۷٫۴ میلیارد دلار) رسید.

رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی نسبت‌به شرایط اقتصادی سال ۲۰۲۳ هشدار داده، اما گفته است که تقاضا برای محصولات حوزه‌ی فناوری در بلندمدت تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. او به‌طور دقیق نگفته که هواوی چگونه برای دور زدن محدودیت‌ها تلاش می‌کند. این شرکت در سه سال اخیر بودجه‌ی سنگینی به تحقیق‌و‌توسعه اختصاص داده است تا از وابستگی خود به شرکت‌های آمریکایی بکاهد.

اریک شو می‌گوید: «در سال ۲۰۲۲ توانستیم با موفقیت خودمان را از بحران خارج کنیم. موفق شدیم خودمان را سر پا نگه داریم، چون با هم جنگیدیم و متحد بودیم.»

هواوی در سال ۲۰۱۹ موفق شد درآمد رکوردشکن ۱۲۲ میلیارد دلار کسب کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ در بازه‌ی زمانی کوتاهی به برترین برند صنعت موبایل تبدیل شد. دولت آمریکا در همان سال هواوی را تحریم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به هنگام امضای تحریم‌های هواوی گفت این شرکت «تهدیدی برای امنیت ملی» است و ارتباطات تنگاتنگی با دولت چین دارد. هواوی این ادعاها را رد می‌کند. یکی از محدودیت‌های بزرگ برای هواوی، دسترسی نداشتن به سیستم‌عامل اندروید است. هواوی در همین راستا سیستم‌عاملی اختصاصی به نام هارمونی توسعه داد.

تحریم‌های آمریکا کسب‌و‌کار موبایل هواوی را فلج کرد و این شرکت اکنون در بین ۱۰ برند برتر نیز جایی ندارد. هواوی همچنان به درآمدزایی از طریق کسب‌و‌کار تجهیزات شبکه و کسب‌و‌کار ابری ادامه می‌دهد. این شرکت در گذر زمان سرمایه‌گذاری بیشتری در صنعت خودروی برقی انجام داده است. هواوی در تلاش است با ورود به بازارهای جدید، از وابستگی بیش‌از‌حد به یک صنعت خودداری کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات