پیش‌بینی سقوط بانکی دیگر؛ زمزمه‌های بحران اقتصادی قوت گرفت!

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر
رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب معروف پدر پولدار پدر فقیر هشدار می‌دهد که بانک دیگری در حال سقوط است.
تبلیغات

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر فقیر» می‌گوید با توجه به مشکلات ایجاد شده در پی سقوط بانک سیلیکون ولی و انحلال داوطلبانه‌ی بانک سیلورگیت، بانک دیگری نیز در آستانه‌ی سقوط قرار دارد. کیوساکی همچنین اعلام کرده اقتصاد جهان در مرز فروپاشی قرار دارد و هشدار داده است که بانک‌ها و نهادهای پس‌انداز‌ها درحال سقوط هستند.

پدر پولدار، پدر فقیر کتابی است که سال ۱۹۹۷ به قلم کیوساکی و شارون لچتر نوشته شد. این کتاب به‌مدت بیش‌ از ۶ سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد و پیش‌از ۳۲ میلیون نسخه از آن به بیش‌ از ۵۱ زبان در ۱۰۹ کشور به‌ فروش رسیده است.

کیوساکی با پیش‌بینی اینکه بانک سوم در شرف سقوط است، روز جمعه‌ توییت کرد:

دو بانک بزرگ سقوط کرده‌اند و بانک سوم نیز در آستانه سقوط است. اکنون بهتر است سکه‌های واقعی طلا و نقره بخرید. با سقوط سومین بانک و نبود ETF، ارزش طلا و نقره بالا می‌رود.
- کیوساکی

به گزارش خبرگزاری بیت‌کوین، کیوساکی به‌طور مداوم خرید طلا و نقره را توصیه کرده است. او در ماه فوریه پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۵ قیمت طلا به ۵۰۰۰ دلار و نقره به ۵۰۰ دلار خواهد رسید. او انتظار دارد در سال جاری قیمت طلا و نقره به‌ترتیب به ۳۸۰۰ دلار و ۷۵ دلار خواهد برسد. نویسنده‌ی مشهور، صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) را باور ندارد و توصیه‌ی او، عدم سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های مشترک است.

نویسنده‌ی کتاب پدر پولدار، پدر فقیر بیت کوین را نیز در چند مورد توصیه کرده است و از این رمزارز به‌عنوان پول مردمی یاد می‌کند. او ماه فوریه گفت که انتظار دارد قیمت پادشاه رمزارزها تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار دلار برسد. او اخیراً اعلام کرده است سرمایه‌گذاران در بیت کوین، طلا و نقره با چاپ تریلیون‌ها دلار ازطرف فدرال رزرو، ثروتمندتر خواهند شد.

کیوساکی در اوایل این ماه گفت که اقتصاد جهان در آستانه‌ی سقوط قرار دارد. او در ژانویه اعلام کرد در رکود جهانی به سر می‌بریم و نسبت به ورشکستگی‌های فزاینده، بیکاری و بی‌خانمانی هشدار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات