آتش‌بازی بازار کریپتو پس از ورشکستگی بانک‌های آمریکایی

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین درحال آتش گرفتن طرح گرافیکی
هم‌زمان با ورشکستگی چند بانک آمریکایی و توقف معاملات بسیاری از بانک‌های دیگر، ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها رشد کرد.
تبلیغات

هم‌زمان با ورشکستگی چند بانک بزرگ آمریکا، بیت کوین به بیشترین رکورد قیمتی در ماه جاری میلادی دست پیدا کرده است. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند قیمت بیت کوین روند صعودی دارد و تا ۲۳٬۷۲۵ دلار افزایش یافته است.

تغییرات بازار رمزارز را شماری از فعالان این حوزه پیش‌بینی کرده بودند. بسیاری از تحلیلگران درباره‌ی نوسان‌های شدید در وال‌استریت هشدار داده بودند. شرایط فعلی بانک‌های بزرگ آمریکایی روی افزایش قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها اثر گذاشته است.

پیامدهای ناشی از ورشکستگی دو بانک آمریکایی دیگر در روزهای اخیر نه‌تنها در ایالات متحده، بلکه در اروپا نیز به‌شدت احساس شد و بانک‌های اروپایی متحمل ضررهای سنگینی شدند.

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرده بود. در آن زمان، شماری از کاربران دچار وحشت شدند؛ اما عده‌ای از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که بیت کوین مجدداً رشد کند. یکی از تحلیلگران بازار رمزارز می‌گوید اتفاقی که برای بیت کوین افتاد، «تله‌ی خرس» بود. برخی دیگر از تحلیلگران رشد ۱۸ درصدی بیت کوین در بازه‌ی زمانی چند‌روزه را فوق‌العاده توصیه کرده‌اند.

داده‌های کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که هم‌زمان با بیت کوین، قیمت بسیاری از رمزارزهای دیگر ازجمله اتر نیز رشد کرده است. به‌گزارش کوین‌تلگراف، هم‌زمان با رشد چشمگیر صنعت کریپتو، بانک‌های آمریکایی روزهای خوبی سپری نمی‌کنند. بسیاری از بانک‌ها ساعاتی پس از باز‌شدن بازارهای مالی، معاملات را متوقف کردند. این نخستین‌بار در تاریخ است که این تعداد از بانک‌های آمریکایی هم‌زمان معاملات را متوقف می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات