ادامه جنجال‌های ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در روند پیگیری پرونده قرارداد توییتر سنگ‌اندازی می‌کند

شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک روز جمعه در مخالفت با درخواست شرکت توییتر مبنی‌بر پیگیری سریع روند پرونده درمورد برنامه‌ی او برای فسخ قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با این پلتفرم اجتماعی، اعتراض کرد.
تبلیغات

وکلای ماسک اسنادی را به دادگاه سلطنتی دلاور (Delaware) ارسال کرده‌اند که در آن‌ها اشاره شده است درخواست غیرقابل‌توجیه توییتر مبنی‌بر تعجیل در روند پرونده‌ی خرید این شبکه‌ی اجتماعی تا دو ماه آینده، باید رد شود.

این جدیدترین اقدامی است که نوید یک مبارزه‌ی حقوقی بزرگ میان توییتر و ماسک را می‌دهد. این شبکه‌ی اجتماعی به‌دنبال حل‌وفصل ابهامات چند ماه اخیر برای کسب‌وکار خود است زیرا ماسک تلاش می‌کند به‌دلیل آنچه وی از آن به‌عنوان مشکل «ربات اسپم» یاد می‌کند، از این معامله کناره‌گیری کند.

توییتر هفته‌ی گذشته از ماسک به‌دلیل نقض قرارداد خرید این پلتفرم اجتماعی شکایت کرد و از دادگاه دلاور خواست تا به ثروتمندترین مرد جهان دستور دهد این معامله را با قیمت توافقی ۵۴٫۲۰ دلار به‌ازای هر سهم، تکمیل کند. این شرکت درخواست کرد که اجرای این قرارداد در سپتامبر آغاز شود زیرا مهلت آن در ۲۵ اکتبر به‌ پایان خواهد رسید.

در پرونده‌ی ماسک آمده است:

درخواست ناگهانی توییتر برای سرعت‌ بخشیدن به روند پرونده‌ی خرید این شبکه‌ی اجتماعی، پس از گذشت دو ماه و وجود ابهامات، آخرین تاکتیک این شرکت برای پنهان‌ کردن حقیقت درمورد تعداد واقعی حساب‌های اسپم است.

به گزارش رویترز، وکلای ماسک استدلال می‌کنند که اختلاف بر سر تعداد نادرست حساب‌های اسپم است که باعث می‌شود نتوان ارزش واقعی توییتر را محاسبه کرد. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که دستیابی به آمار دقیق ربا‌ت‌های اسپم در این پلتفرم اجتماعی، به‌ زمان درخورتوجهی نیاز دارد و برای رسیدگی به آن به زمان اضافه (تا ۱۳ فوریه‌ی سال آینده)، نیاز است.

بسته‌ی تأمین مالی بانک‌ها برای کمک به ماسک در پرداخت هزینه‌های معامله خرید توییتر در آوریل ۲۰۲۳ منقضی خواهد شد. این یعنی اگر روند انجام معامله در فوریه آغاز شود و تا آوریل به پایان نرسد، احتمال به‌هم خوردن معامله وجود دارد.

توییتر تاکنون از اظهارنظر در مورد آخرین اقدام ماسک خودداری کرده و ارزش سهام این شرکت نیز حدود یک درصد کاهش یافته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات