درآمد اپل موزیک و اپل آرکید تا سال ۲۰۲۵ احتمالاً به بیش از هشت‌میلیارد دلار می‌رسد

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش رویترز، انتظار می‌رود درآمد اپل موزیک و اپل آرکید تا سال ۲۰۲۵ با جهش ۳۶ درصدی به ۸٫۲ میلیارد دلار برسد.
تبلیغات

اپل موزیک دومین سرویس بزرگ پخش موسیقی دنیا پس از اسپاتیفای است. براساس تجزیه‌وتحلیل جی‌پی‌ مورگان، پیش‌بینی می‌شود اپل موزیک و سرویس بازی اپل آرکید تا سال ۲۰۲۵ درمجموع به درآمدی بیش از هشت‌میلیارد دلار دست یابند.

9to5Mac می‌نویسد به‌گفته‌ی تحلیلگران جی‌پی مورگان، با گسترش سریع اینترنت و صنعت پررونق بازی در جهان، تعداد مشترکان اپل موزیک و اپل آرکید احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۸۰ میلیون نفر خواهد رسید که از این رقم ۱۱۰ میلیون نفر مربوط به سرویس موسیقی و ۷۰ میلیون نفر مربوط به سرویس بازی این شرکت است.

جی‌پی مورگان معتقد است که اپل موزیک تا سال ۲۰۲۷ حدود هفت‌میلیار دلار درآمد کسب خواهد کرد؛ درحالی‌که طبق برآوردها، اپل آرکید تا آن زمان به درآمدی ۱٫۲ میلیارد دلاری دست خواهد یافت. چاترجی که به‌دلیل دقت تخمین‌های خود درباره‌ی درآمدهای اپل از Refinitiv Eikon رتبه‌ی پنج‌ستاره را دریافت کرده است، انتظار دارد بازار جهانی بازی تا سال ۲۰۲۸ به رقم خیره‌کننده‌ی ۳۶۰ میلیارد دلار و درآمد سرویس‌های پخش موسیقی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیارد دلار برسد.

اپل میزان درآمد هر سرویس یا حتی تعداد مشترکان آن‌ها را فاش نمی‌کند؛ اما سرویس‌های خدماتی این شرکت ازجمله آرکید، تی‌وی پلاس، اپ‌استور و موزیک در سه‌ماهه‌ی گذشته ۱۹٫۸۲ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

درحالی‌که اپل آرکید تقریباً هر هفته بازی‌های جدیدی دریافت می‌کند، اپل موزیک برای دریافت قابلیت‌های جدید به به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل iOS متکی است. سال گذشته، این شرکت دالبی اتموس و LossLess را به سرویس موزیک خود اضافه کرد. پارسال، غول فناوری کوپرتینو Primephonic را خرید و قصد دارد به‌زودی سرویس جدیدی به‌ نام اپل کلاسیک را نیز رونمایی کند؛ سرویسی که برای پخش موسیقی‌های کلاسیک در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که اپل در iOS 16 قابلیت‌های جدیدی برای مشترکان اپل موزیک ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات