افزایش ۱۴ درصدی قیمت بیت کوین در پی اضافه شدن نام آن به حساب توییتر ایلان ماسک

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی اضافه شدن هشتگ بیت کوین به بخش بیوگرافی حساب کاربری ایلان ماسک در توییتر، ارزش این رمزارز با رشد ۱۴ درصدی مواجه شد و به بیشترین حد در دو هفته‌ی اخیر رسید.
تبلیغات

امروز در پی اضافه شدن تگ بیت کوین (Bitcoin) به بخش بیوگرافی حساب کاربری ایلان ماسک در توییتر، قیمت این ارز رمزنگاری‌شده به‌یک‌باره با رشد ۱۴ درصدی مواجه شد تا به بالاترین ارزش خود در دو هفته‌ی اخیر برسد. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس صرفا در بخش بیوگرافی حساب توییتر خود عبارت «bitcoin#» را اضافه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری روئیترز، بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش بیت کوین تا ساعت ۱۳:۳۵ امروز برابربا ۳۶٬۹۰۱ دلار بوده است. ایلان ماسک که در توییتر توسط ۴۳٫۸ میلیون نفر فالو شده است، پیش‌تر توانسته بود ازطریق انتشار توییت روی برخی از بازارها اثر بگذارد و اتفاقی که برای بیتکوین رخ داد، جدیدترین نمونه از آن است.

سه‌شنبه‌ی گذشته پس از اینکه ایلان ماسک در توییتر عبارت «!!Gamestonk» را به‌همراه لینکی به گروه Reddit Wallstreetbets توییت کرد، تب و تاب زیادی در ارزش سهام شرکت گیم استاپ (GameStop) ایجاد شد. حامیان ایلان ماسک در گروه موردبحث ردیت از او با عبارت Papa Musk یاد می‌کنند. Stonks عبارتی در حوزه‌ی سهام است که به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

ارزش بیت کوین در سال گذشته‌ی میلادی رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را تجربه کرد؛ زیرا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در ایالات متحده به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از علاقه به این رمزارز خبر دادند. در ماه‌ی گذشته‌ی میلادی بیت کوین با قیمت حداکثر ۴۲٬۰۰۰ دلار معامله شد؛ این نخستین بار در تاریخ بود که ارزش بیت کوین تا این حد بالا می‌رفت.

در ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی، ایلان ماسک در توییتر سؤال‌هایی را با محوریت احتمال انجام دادن معاملات بزرگ تسلا برپایه‌ی بیت کوین مطرح کرد. کریستین بندیکسن، از اعضای شرکت CoinShares در حوزه‌ی مدیریت دارایی‌های دیجیتالی، امروز در گفت‌و‌گو با روئیترز اعلام کرد انتقال معاملات بزرگ تسلا به بیت کوین، اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات