درآمد دل در سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال مالی به ۲۸ میلیارد دلار رسیده است

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت دل در سه‌ماهه‌ی چهارم درآمدی ۲۸ میلیارد دلاری به‌دست آورده و سال مالی این شرکت با مجموع درآمد ۱۰۱ میلیارد دلار بسته شد.
تبلیغات

سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی دل به‌تازگی به‌پایان رسید و این شرکت گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه‌ی چهارم و کل سال منتشر کرد. این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی درآمدی ۲۸ میلیارد دلاری کسب کرده است که نسبت به بازه‌ی زمانی سال مالی گذشته‌، ۱۶ درصد افزایش یافته است. مجموع درآمد سال مالی این شرکت نیز به ۱۰۱٫۲ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با سال مالی گذشته، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ویندوز سنترال گزارش می‌دهد که دل در‌ حال ایجاد سیاست تقسیم سود نقدی در بازه‌های زمانی سه‌ماهه است. در ادامه بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی گزارش درآمد این شرکت را مرور می‌کنیم:

دل اعلام می‌کند که هئیت مدیره‌ی این شرکت سیاست تقسیم سود را تصویب کرده است؛ سیاستی که بر‌ اساس آن، شرکت در نظر دارد سود نقدی سهام عادی خود را در بازه‌های زمانی سه‌ماهه و با نرخ اولیه‌ی ۱٫۳۲ دلار به‌ازای هر سهم در سال برای سال مالی ۲۰۲۳، یا تقریباً یک میلیارد دلار در‌ مجموع، پرداخت کند. هیئت مدیره سود اولیه را ۰٫۳۳ دلار برای هر سهم اعلام کرده است که از تاریخ ۲۹ آوریل به سهام‌داران پرداخت خواهد شد.

سود سه‌ماهه‌ی دل با آنچه تحلیلگران انتظار داشتند، مطابقت دارد. لنوو نیز آخرین نتایج مالی سه‌ماهه‌ی خود را منتشر کرده است و این یعنی آخرین شرکت مهمی در بازار رایانه‌های شخصی که هنوز نتایج مالی خود را اعلام نکرده، اچ‌پی است. پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم اچ‌پی، می‌توان درک بهتری از میزان درآمد این شرکت‌ها به‌دست آورد و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

سال گذشته، سال بزرگی برای رایانه‌های شخصی بوده، بنابراین اگر اچ‌پی و لنوو درآمدهای درخورتوجهی در این بازه‌ی زمانی به‌ دست آورده باشند، چندان تعجب نخواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات