مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به ۴۴۸ میلیارد دلار رسید؛ اپل پیشتاز است

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت با انتشار گزارشی درباره‌ی درآمد بازار موبایل سال ۲۰۲۱، اعلام کرد که این بازار با مجموع درآمد ۴۴۸ میلیارد دلار، نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.
تبلیغات

آخرین گزارش مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت به درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ اشاره دارد. به گزارش Gsmarena، فروشندگان گوشی‌های هوشمند در سال گذشته مجموعاً ۴۴۸ میلیارد دلار درآمد به دست آوردند؛ این مبلغ از درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ هفت درصد بیشتر است.

total-smartphone-revenues-in-2021

به لطف تقاضای فزاینده برای گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه‌ی 5G، میانگین قیمت فروش این محصولات بر‌ اساس رشد سالانه ۱۲ درصد افزایش داشت و به ۳۲۲ دلار رسید.

طبق تخمین‌ها، گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند، ۱۸ درصد از گوشی‌های مجهز به این قابلیت در سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده و ۴۰ درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دادند.

طراحی پشت آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس

اپل با مجموع درآمد ۱۹۶ میلیارد دلاری و سهم ۴۴ درصدی از کل درآمدهای بازار گوشی‌های هوشمند در صدر این رده بندی قرار دارد؛ این شرکت شاهد افزایش تقاضا برای سری جدید آیفون ۱۳ در کنار مدل‌های نسل قبلی آیفون ۱۲ بود.

میانگین قیمت فروش آیفون‌ها در سال ۲۰۲۱ به بالاترین رقم در تاریخ و ۸۲۱ دلار رسید و اپل توانست در بازارهای در حال توسعه مانند هند، تایلند، ویتنام و برزیل فروش قابل‌توجهی داشته باشد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

سامسونگ با ۷۲ میلیارد دلار درآمد در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار دارد؛ این مبلغ در مقایسه با درآمد ۶۴ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰، یازده درصد افزایش داشته است. میانگین قیمت فروش گوشی‌های سامسونگ با رشد سالانه ۵ درصدی به ۲۶۳ دلار رسید و بیشترین رشد را بخش‌های میان‌رده گلکسی A و M و پریمیوم پرچم‌دار سری S برای غول فناوری کره‌جنوبی به همراه داشتند. علاوه‌براین سامسونگ در سال ۲۰۲۱ موفق شد فروش گوشی‌های تاشوی خود را سه برابر افزایش دهد.

نمایی از دیتابیس محصولات در زومیت روی ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو

در نمودار درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ کانترپوینت، شیائومی با ۳۷ میلیارد دلار درآمد، سومین برند پیشرو است؛ این غول چینی در مقایسه با سال گذشته ۴۹ درصد افزایش فروش داشت و بخش اعظم آن را مدیون فروش در بازار هند است. گوشی‌های هوشمند شیائومی با قیمت‌هایی بالاتر از ۲۵۰ دلار، ۱۴ درصد از حضور این برند در هند را تشکیل می‌‌دهند و بیشترین فروش نیز به همین محصولات مربوط می‌شود.

گوشی‌های اوپو نیز با میانگین قیمت ۲۵۹ دلار و افزایش ۱۵ درصدی رشد فروش در سال ۲۰۲۱، ۳۶ میلیارد دلار برای این برند درآمد داشتند. بیش از ۵۰ درصد گوشی‌های اوپو در این سال از شبکه‌ی 5G پشتیبانی‌ می‌کردند و Find X3، سری Reno 6 و سری وان پلاس 9 پرطرفدارترین محصولات این شرکت معرفی شدند.

کانترپوینت جایگاه پنجم نمودار درآمد گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ را ویوو، شرکت تابعه‌ی BBK معرفی کرد؛ این شرکت با درآمدی معادل ۳۴ میلیارد دلار و میانگین قیمت ۲۵۹ دلاری گوشی‌های خود، همچنین پنجمین برند بزرگ از نظر عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ بود.

شما این رده‌بندی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مجموع درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ چه رقمی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات