افزایش ۵۰ درصدی درآمد سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار، سامسونگ به لطف افزایش تقاضا در زمینه‌ی تولید تراشه و قطعات نیمه‌رسانا توانسته است در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ درآمد قابل توجهی داشته باشد.
تبلیغات

Sammobile به گزارش مالی اخیر سامسونگ اشاره کرده است و می‌نویسد شرکت کره‌ای توانسته است عملکرد مطلوبی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ (از ماه آوریل تا ژوئن) داشته باشد. شرکت کره‌ای در گزارش مالی خود آورده است که به لطف افزایش تقاضا برای تولید تراشه و قطعات نیمه‌رسانا و مدیریت بهتر منابع انسانی، توانسته در کنار کاهش هزینه‌ها به رشد درآمد خود کمک کند.

یکی از مواردی که به رشد درآمد سامسونگ در بازه‌ی زمانی ذکرشده کمک کرده است، دورکاری کارکنان و اعضای شرکت بیان می‌شود. در واقع با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از جمله سامسونگ مجبور شدند برای محافظت از سلامت کارکنان خود به فعالیت دورکاری یا کار از خانه روی بیاورند. چنین اقدامی در کنار معایبی که دارد، از نظر اقتصادی برای شرکت‌ها به‌صرفه است و به کاهش هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند.

سامسونگ در گزارش مالی خود گفته است که انتظار دارد درآمد این شرکت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به رقمی معادل ۵۵٫۴ میلیارد دلار برسد و سود عملیاتی نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار باشد. در مقایسه‌ای کوتاه با ارقام ارائه‌شده از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، می‌توان گفت شرکت کره‌ای انتظار رشد ۱۹ درصدی درآمد و رشد ۵۹ درصدی سود عملیاتی دارد.

باید در نظر داشته باشید که گزارش منتشرشده توسط سامسونگ به آمار و ارقام احتمالی اشاره دارد و هنوز گزارش اصلی منتشر نشده است. انتظار می‌رود طی روزهای آینده شرکت کره‌ای گزارشی منتشر کند و آمار دقیق درآمد و سود عملیاتی خود را در اختیار رسانه‌ها و سهام‌داران قرار دهد.

آنچه سامسونگ در گزارش خود اشاره می‌کند، بازگشتن به جایگاه قبل از شیوع ویروس کرونا است. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ سامسونگ گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن، فروش این شرکت به‌شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و افت ۷٫۴ درصدی تجربه کرده است. سامسونگ انتظار دارد فروش گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های خانگی این شرکت نسبت به برندهای دیگر به‌مراتب بیشتر باشد؛ اما کمبود قطعات نیمه‌رسانا و تجهیزات مورد نیاز می‌تواند روی تولید و فروش محصولات شرکت کره‌ای تأثیر منفی داشته باشد.

شرکت سامسونگ در کنار فعالیت‌های گسترده‌ای که در بازار گوشی‌ هوشمند و لوازم خانگی دارد، در زمینه‌ی تولید حافظه نیز یکی از شرکت‌های مطرح محسوب می‌شود. محصولات این شرکت توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و فروش هر یک از محصولات این برندها به افزایش تقاضا برای قطعات و تجهیزات سامسونگ کمک می‌کند؛ موضوعی که در گزارش سامسونگ نیز آمده است و گفته می‌شود به لطف رشد تقاضا برای تراشه‌، شرکت کره‌ای توانسته است درآمد قابل توجهی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات