آموزش قدم به قدم ساخت و فروش NFT رایگان با گوشی در OpenSea

سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در این مقاله، نحوه‌ی ساخت رایگان NFT در شبکه‌ی پالی‌گان و اتریوم را در فروشگاه معروف اوپن سی توضیح می‌‌دهیم.
تبلیغات

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چگونه می‌‎توانید آثار هنری صوتی یا تصویری خود را به فرمت NFT تبدیل کنید و آن را در فروشگاه‌های معروف NFT بفروشید؟ در این مقاله، ساخت NFT در فروشگاه OpenSea را به‌طور‌کامل آموزش خواهیم داد. براساس داده‌های وب‌سایت دپ رادار، این فروشگاه رتبه‌ی اول را در میان فروشگاه‌های NFT ازآنِ خود کرده است.

این مقاله را شاهو فریور در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ نوشته و شبنم توایی در تاریخ ۵ در ۱۴۰۱ به‌روز‌رسانی کرده است.

پیش‌تر در مقاله‌ی NFT چیست؟ به‌طور‌مفصل درباره‌ی توکن‌های غیر‌قابل‌تعویض و مزایا و معایب آن‌ها توضیح دادیم؛ اما لازم است قبل از شروع آموزش ساخت NFT، چند نکته را نیز توضیح دهیم:

۱. فروشگاه‌ها و بلاک‌چین‌های مختلفی برای ساخت NFT وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله، تمرکز ما روی فروشگاه اوپن سی و استفاده از بلاک چین پالی‌گان (MATIC) است. در اوپن سی، می‌توان در بلاک‌چین‌های اتریوم، پالی‌گان، آپتیمیزم، آربیتروم، آوالانچ، سولانا، بی‌ان‌بی چین و klaytn، توکنن غیرقابل‌تعویض با NFT ساخت. دلیلی که ما پالی گان را انتخاب کردیم، این است که برای ساخت NFT در این شبکه به پرداخت کارمزد نیازی نیست. توجه کنید که برای ساخت NFT در شبکه‌ی اتریوم باتوجه‌‌به کارمزد گس شبکه، باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید.

۲. نکته‌ی مهم در فروش آثار NFT در فروشگاه اوپن سی این است که پس از ساخت NFT، اثر شما اصطلاحاً لیست خواهد شد؛ اما فروش آثار بستگی به قدرت بازاریابی شما و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ آن دارد.

لطفا با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب در کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

اتصال کیف‌پول متامسک به اوپن سی

ابتدا وارد وب‌سایت اوپن سی شوید و روی دکمه‌ی Create برای ساخت اثر NFT کلیک کنید.

وب سایت اوپن سی برای ساخت NFT

در این مرحله، از میان کیف‌پول‌هایی که قابلیت اتصال به اوپن سی را دارند، کیف‌پول متامسک را انتخاب کنید. در مقاله‌ی کیف پول متامسک؛ آموزش نصب و استفاده، نحوه‌ی ساخت کیف‌پول متامسک را کاملاً توضیح داده‌ایم.

انتخاب کیف پول در اوپن سی

از صفحه‌ی بازشده، اتصال کیف‌پول متامسک را با وب‌سایت اوپن سی تأیید کنید. توجه کنید فقط به وب‌سایت‌هایی که اطمینان کامل دارید، اجازه‌ی اتصال به والت بدهید و از کلمات بازیابی خود نیز حتماً پشتیبان تهیه کنید.

تایید اتصال کیف پول متامسک

سپس درخواست را امضا کنید.

ساخت مجموعه‌ی آثار در اوپن سی

NFTهای ساخته‌شده در مجموعه‌هایی (Collection) دسته‌بندی می‌شوند. این کار باعث نظم‌دهی بیشتر آثار و دیده‌شدن بهتر NFTهای مرتبط به‌هم در فروشگاه می‌شود. برای ساخت مجموعه‌ی جدید، روی آیکون پروفایل خود در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. ابتدا Account و سپس My Colletions را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بازشده، روی Create a collection کلیک کنید:

ساخت رایگان NFT در اوپن سی 2

مانند تصویر برای مجموعه‌ی خود لوگو، تصویر شاخص و بنر انتخاب کنید:

ساخت مجموعه در opensea

برای دسته‌بندی و بهتر دیده‌شدن مجموعه‌ی خود، سایر اطلاعات ازجمله نام مجموعه، آدرس اینترنتی یا آدرس شبکه‌های اجتماعی مرتبط با سازنده و اثر، توضیح مجموعه و دسته‌بندی مناسب را انتخاب کنید.

تنظیمات کالکشن در اوپن سی

سپس، مقدار کارمزد فروش (Percentage Fee) را تعیین کنید. این کارمزد هنگام تمام فروش‌های بعدی اثر به خالق اثر تعلق می‌گیرد؛ یعنی هربار که اثر مجدداً فروش برود، درصدی از کل فروش به حساب شما واریز خواهد شد، معمولاً از ۲/۵ تا ۱۰ درصد برای فروش‌های بعدی در نظر گرفته می‌شود.

درادامه، آدرس والتی که می‌خواهید واریز‌های شما به آن انجام شود، در قسمت Payout Adress وارد کنید.

NFT رایگان پالی گان
NFT رایگان اتریوم

در کادر بعدی، شبکه‌ای که می‌خواهید NFT در آن اصطلاحاً مینت (Mint) شود، انتخاب کنید. برای ایجاد رایگان اثر، شبکه‌ی پالی‌گان و از میان توکن‌های موجود توکنی را انتخاب کنید که می‌خواهید پرداخت به‌صورت آن رمزارز به حساب شما واریز شود.

پس از تکمیل کادرها، برای ساخت مجموعه روی Create کلیک کنید.

ساخت رایگان NFT در اوپن سی

حال که اولین مجموعه‌ی خود را در فروشگاه اوپن سی ساختید، وارید مجموعه‌ی ساخته‌شده شوید و روی Add item برای ایجاد NFT جدید در آن مجموعه کلیک کنید.

ساخت NFT رایگان در اوپن سی

همان‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، NFT شما می‌توانید ازجمله فرمت‌های صوتی یا تصویری JPG ،‌PNG ،‌GIF ،‌SVG ،‌MP4 ،‌WEBM ،‌MP3 ،‌WAV ،‌OGG ،‌GLB ،‌GLTF و با حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت باشد. در این تصویر، از مقاله‌ی «NFT چیست» در زومیت استفاده کرده‌ایم. تصویر را انتخاب و نام اثر و توضیحات و لینک‌های مرتبط با اثر را وارد می‌کنیم.

در همین صفحه، تعداد آثار منتشرشده از این اثر را انتخاب می‌کنیم. هرچه تعداد NFTهای منتشرشده از اثر کمتر باشد، ارزش آن NFT بیشتر خواهد شد. درادامه، از قسمت بلاک‌چین پالی‌گان را انتخاب کنید. سپس برای ساخته‌شدن NFT، روی Create کلیک کنید. همان‌گونه که در تصویر زیر می‌بینید، NFT ما در اوپن سی ساخته شد:

NFT ساخته شده در اوپن سی

فروش NFT در اوپن سی

برای فهرست‌شدن NFT و فروش آن در فروشگاه اوپن سی، وارد صفحه‌ی NFT خود شوید و روی Sell کلیک کنید. در صفحه‌ی بازشده، قیمت و بازه‌ی زمانی فروش را انتخاب و درنهایت روی Complete listing کلیک کنید.

همان‌طورکه مشاهده می‌کنیم، کارمزد فروشگاه اوپن سی ۲/۵ درصد و کارمزد سازنده که در مراحل قبل آن را وارد کردیم، نشان داده شده است:

در مرحله‌ی بعد، روی Unlock کلیک کنید.

فعال کردن فروش NFT

درنهایت، قرارداد را روی بلاک‌چین امضا کنید.

امضای فروش NFT در بلاک چین

NFT که ایجاد کردیم، از «این لینک» مشاهده‌کردنی است:

NFT ساخته شده اوپن سی صفحه اصلی

سخن پایانی

در این مقاله، توضیح دادیم که چگونه می‌توانید در فروشگاه اوپن سی به‌رایگان در شبکه‌ی پالی‌گان و اتریوم NFT ایجاد کنید. توکن‌های غیرقابل‌تعویض کاربرد‌های زیادی در زمینه‌های مختلف، مانند هنر و حتی گیمینگ دارند. شما می‌توانید در مقاله‌ی بهترین بازی‌های کریپتویی با برخی از این بازی‌ها برای کسب درآمد و دریافت NFT‌ آشنا شوید.

همان‌گونه که قبلاً اشاره کردیم، فروشگاه‌های متعددی برای ساخت و فروش NFT وجود دارد. یکی از این فروشگاه‌‎ها Rarible است. در مقاله‌ی آموزش گام‌به‌گام ساخت و فروش NFT؛ راهنمای جامع Rarible، فروشگاه ریربل را کامل معرفی کرده‌ایم. مزیت این فروشگاه ساخت رایگان NFT در اتریوم است. کافی است هنگام ساخت NFT، گزینه‌ی پرداخت کارمزد به‌وسیله‌ی خریدار را فعال کنید.

از دیگر فروشگاه‌های NFT در سایر بلاک‌چین‌ها می‌توان به SolanArt در بلاک‌چین سولانا و فروشگاه NFT بایننس در بلاک‌چین بایننس اسمارت‌چین اشاره کرد. شما کدام‌یک از فروشگاه‌های NFT را برای ساخت و فروش آثار هنری‌تان ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات