مدیرعامل اوبر: کاربران ما درنهایت می‌توانند هزینه‌های سفر خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنند

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اوبر اعلام کرد کاربران این سرویس نهایتاً خواهند توانست هزینه‌های مربوط به سفرهایشان را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.
تبلیغات

دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر، در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرده است که کاربران اوبر درنهایت می‌توانند هزینه‌ی سفر خود را با رمزارزها پرداخت کنند. بااین‌حال، این شرکت اساساً همان روش تسلا را در پیش گرفته و منتظر تغییراتی است که هزینه‌ی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد و استفاده از این نوع روش پرداخت را با محیط‌زیست سازگار می‌کند.

dara khosrowshahi uber

به‌گزارش انگجت، خسروشاهی در پاسخ به این پرسش که «آیا اوبر در آینده ارزهای دیجیتال را خواهد پذیرفت یا خیر؟»، پاسخ داد:

سرانجام اوبر ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت خواهد پذیرفت؛ زمانی‌که مکانیزم مبادله‌ی رمزارزها ارزان‌تر شده و استفاده از این روش برای محیط‌زیست ضرری نداشته باشد. من فکر می‌کنم در آینده بیشتر به ارزهای دیجیتال تمایل پیدا خواهیم کرد.

اگر اوبر به‌جمع پذیرندگان ارزهای دیجیتال ازجمله مایکروسافت و AT&T و ویکی‌پدیا بپیوندد، احتمال دارد سایر شرکت‌های بزرگ نیز به این فناوری تمایل بیشتری نشان دهند. البته بسیاری از شرکت‌ها بزرگ به‌دلیل اینکه استفاده از ارزهای دیجیتال مستلزم مصرف انرژی فراوان سوخت‌های فسیلی است، همچنان به این فناوری تمایلی نشان نداده‌اند.

تسلا پرمخاطب‌ترین شرکتی بود که بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهای الکتریکی خود پذیرفت؛ اما پس از مدتی، این اقدام را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که فقط درصورتی به پذیرش این ارز دیجیتال ادامه خواهد داد که فرایند استخراج آن با محیط‌زیست سازگارتر شود. بااین‌حال، تسلا اخیراً امکان خرید برخی از محصولات خود را با استفاده از رمزارز دوج کوین فراهم کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در توییتی اعلام کرد که استفاده از دوج کوین به‌عنوان روش پرداخت مناسب‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات