پروژه استیبل کوین Diem شرکت متا تعطیل و به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گزارش‌های هفته‌ی قبل مبنی‌بر انحلال Diem Association، این انجمن تأیید کرد که دارایی‌های Diem Payment Network خود را به قیمت ۲۰۰ میلیون‌ فروخته است.
تبلیغات

انجمن دیم (Diem) گزارش‌های قبلی منتشر‌شده درباره‌ی این شرکت را تأیید و اظهار کرد دارایی‌های شبکه‌ی پرداخت دیم روز دوشنبه فروخته شده است. این تصمیم به‌ این دلیل گرفته شده که تنظیم‌کننده‌های فدرال اجازه‌ی پیش‌برد پروژه را ندادند.

به‌گزارش ZDNet، انجمن دیم در بیانه‌ای اعلام کرده بود که دارایی‌های خود را به سیلورگیت خواهد فروخت. سیلورگیت بانکی است که سال گذشته برای راه‌اندازی استیبل کوین متصل به دلار آمریکا با آن کار می‌کرد.

مدیرعامل دیم‌نتورک گفت:

ما به قابلیت استیبل کوینی اطمینان داریم که روی بلاک‌‌چین طراحی شده است تا مزایایی را ارائه دهد که از ابتدا به انجمن دیم انگیزه می‌داد. با فروش امروز، سیلورگیت برای پیش‌برد این چشم‌انداز در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت. این فروش پایانی بر سفر جنجالی متا برای ساخت ارز دیجیتال جدید است. انجمن دیم در سال ۲۰۱۹ با هدف ایجاد ارز جهانی مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین و کیف‌پول دیجیتال در همان سیستم راه‌اندازی شده بود.

بااین‌حال، تقریباً بلافاصله پس از اعلام خبر شروع کار پروژه‌ی دیم، رگولاتورها در سراسر جهان درباره‌ی خطرها حریم خصوصی ناشی از ارز دیجیتال و زیرساخت انجمن دیم ابراز نگرانی کردند. بسیاری از حامیان پروژه ازجمله ویزاکارت، مسترکارت، پی‌پال، eBay و استریپ پس از مدت کوتاهی از این شبکه‌ی پرداخت خارج شدند.

در طول سه‌ سال فعالیت این انجمن، نام تجاری آن از لیبرا به دیم تغییر کرد و درعین‌حال، همچنان با همان نوع نظارت تنظیم‌کنندگان مواجه بود. سپس کیف‌پول دیجیتال Novi از USDP به‌جای استیبل کوین انجمن دیم از USDP به‌عنوان ارز خود استفاده کرد.

متا روز دوشنبه درکنار فروش دیم، به عضویت اتحاد پتنت باز کریپتو (COPA) درآمد و با انجام این کار، متعهد شد که پتنت‌های اصلی ارزهای دیجیتال خود را اعمال نکند و درواقع، پتنت‌های انجمن دیم خود را به‌طور آزادانه‌تر دردسترس قرار دهد.

اگرچه متا دارایی‌های اصلی دیم را فروخته است، دیوید مارکوس، مدیرعامل سابق این دیم نتورک و کریستین کاتالینی، یکی از خالقان دیم، هر دو در توییتی از مسئولیت سیلورگیت روی این پروژه ابراز امیدواری کردند و این یعنی فشار قانونی کمتری روی پروژه‌ی یادشده اعمال خواهد شد.

مارکوس گفت:

در این‌جا فصلی دیگر با مروجی جدید آغاز خواهد شد که چشم‌انداز پروژه را به جلو پیش ببرد.

کاتالینی افزود:

امروز با مسئولیت پروژه را به سیلورگیت می‌دهیم. آن‌ها یکی از اولین بانک‌های عضو فدرال رزرو بودند که قابلیت ارزهای دیجیتال را درک کردند و اکنون برای ارائه‌ی استیبل کوینی در چهارچوب PWG به بازار، در موقعیت بسیار مناسبی هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات